Де пальне не зимове
Хоча морози цієї зими не настільки суворі, тим не менше, проблем з дизельним паливом не вдалося повністю уникнути. Деякі власники дизельних машин і в цьому році примудрилися знайти заправки з літнім дизпаливом. Як же йдуть справи на АЗС сьогодні?
Відповідь на це питання дав Інститут споживчих експертиз, який у грудні провів дослідження дизельного палива різних типів - звичайного, «Євро» і «іменного» на 11-ти мережевих АЗС. «Іменне» представляли нові продукти WOG - ДТ Mustang, ОККО - «Pulls Diesel Арктика» і відома Formula blue мережі Formula.
Дизпаливо досліджували за чотирма параметрами - гранична температура фільтрівності, вміст води і сірки, температура спалаху в закритому тиглі. Тести проводилися за різними методиками. «Євродизель» і «іменні» зразки перевіряли на відповідність нормам нового ДСТУ 4840:2007 до палива видів I і II, а "просто солярку" - за старим ДСТУ 3868-99. Головна відмінність між ними - вміст сірки.
Результати виявилися набагато краще, ніж очікувалося. Тільки проби з двох АЗС не вклалися в один норматив - по температурі спалаху в закритому тиглі. При нормі спалаху не нижче 55 ° С «дизель» БРСМ показав 22 ° С, що може свідчити про влучення у дане дизпаливо легких фракцій, тобто бензину.
Тест на найважливіший зимовий показник - граничну температуру фільтрівності пройшли всі зразки. Цей параметр визначає, коли в дизпаливі починає відбуватися кристалізація парафіну, який забиває канали паливних фільтрів, через що паливо не надходить до форсунок. Варто відзначити, що дизпаливо з АЗС WOG ДТ Mustang (гранична температура -23 ° С) і ОККО БТ «Євро» (гранична температура -22 ° С) із запасом відповідають вимогам більш суворого ДСТУ. Найнижчу температуру фільтрівності (-31 ° С) показав зразок ОККО «Pulls Diesel Арктика», чим підтвердив своє істинне призначення - для найсуворіших зим.
За вмістом сірки, яка провокує корозію металу і руйнує лямбда-зонди та каталізатори, перевірене дизпаливо відповідає стандартам. Найменше її в паливі ОККО БТ «Євро» і ОККО «Pulls Diesel Арктика», WOG ДТ Mustang - 10 мг/кг (що дорівнює 0,001%). Це відповідає самому вимогливому нормативу ДСТУ 4840:2007 до палива виду I. У «єврозону» (ДСТУ 4840:2007 на паливо виду II) потрапили і всі інші зразки. Дизпаливо ANP, «Укрнафти» і Formula вклалося в старий український ДСТУ 3868-99, але цифри в 6-30 разів перевищують показники інших учасників.
Результати перевірки показали, що в цілому заправлятися дизпаливом можна без особливих побоювань навіть у хрещенські морози. І перевагу краще віддавати «Євро» паливу з малим вмістом сірки.
07.01.2011
Останні події в автосвіті