"Богдан" заперечує закупівлю ЛАЗів Харковим
Корпорація "Богдан" оскаржила в Антимонопольному комітеті України (АМКУ) рішення про закупівлі комунальним підприємством "Харківпас" 93 тролейбусів та 56 автобусів виробництва ЗАТ "Львівський автобусний завод" (ЛАЗ). Надалі корпорація має намір зробити такі самі дії щодо Донецька і Львова.
Зокрема, АМКУ прийняв до розгляду скаргу дочірнього підприємства "Автоскладальний завод N1" ПАТ "Автомобільна компанія" Богдан Моторс "про порушення КП "Харківпас" законодавства у сфері держзакупівель при проведенні закупівлі тролейбусів ЛАЗ Е183 - 90 одиниць, тролейбусів ЛАЗ Е301 - 3 одиниці, автобусів ЛАЗ А183 - 55 одиниць, автобусів ЛАЗ А5208 - 1 одиниця. Процедура закупівлі транспорту підприємством "Харківпас" призупинено до винесення рішення за скаргою.
Як повідомив прес-секретар "Богдана" Сергій Красуля, надалі корпорація має намір оскаржувати подібні дії інших міст, задіяних у Євро-2012.
"Ми вважаємо, що це є недобросовісною конкуренцією. "Богдан" має такі ж моделі, як і ЛАЗ. І, крім того, більш широкий модельний ряд. Наша продукція сертифікована в Європейському Союзі. Також компанія має, крім виробництва в Україну, спільне виробництво в Чехії ", - зазначив він.
На думку аналітиків інвестиційної групи "Сократ", можлива втрата держзамовлення на постачання муніципального транспорту для Євро-2012 є негативним чинником для "Богдан Моторс".
"Незважаючи на отримання нових замовлень на тролейбуси від кримської влади, потужності компанії на даний момент недозавантажені, що в поєднанні з великим обсягом боргу компанії негативно позначається на діяльності "Богдан Моторс", критично потребує в кожному замовленні. Втрата замовлень сьогодні означає втрату прибутку від запчастин та обслуговування техніки в майбутньому. Заявлені плани із закупівлі автотранспорту для Євро-2012 Україна включають придбання 1,4-2 тис. одиниць техніки, проте, за нашими оцінками, більш реалістичною виглядає цифра в 1 тис.едініц ", - пояснили аналітики.
Раніше комунальні автотранспортні підприємства Львова, Донецька і Харкова заявили про наміри закупити у ЛАЗу транспорт для забезпечення перевезень у рамках Євро-2012. Зокрема, в березні віце-прем'єр з питань Євро-2012 Борис Колесніков заявив про підписання меморандуму між Кабінетом Міністрів України та ЛАЗом про постачання 1,5 тис. автобусів і 500 тролейбусів для українських міст-господарів Євро-2012. Вартість держзамовлення - близько 3,5 млрд. грн.
У той же час ряд українських виробників автобусів виступили проти наміру уряду вибрати одного підрядника, який буде виробляти транспорт для міст-господарів Євро-2012.
У липні під час презентації, присвяченій випуску першого тролейбуса в рамках спільного проекту "Богдан" і "Cegelec" в Остраві, Віце-прем'єр міністр України з регіональної політики Віктор Тихонов заявив, що уряд має намір закупити техніку для Євро-2012 у трьох національних виробників: корпорації "Богдан", ЛАЗу та дніпропетровського "Південмашу". А закупили у ЛАЗу ...
Нагадаємо, за даними асоціації "Укравтопром", в цілому за сім місяців поточного року в Україні було вироблено 1361 автобусів. Найбільша кількість техніки за цей період зробив "Богдан" - 516 од., За ним слідує ЗАТ "ЗАЗ" - 248 од. На третьому місці - Бориспільський автозавод - 242 автобуса. Четверту позицію займає Часівоярський ремзовод - 216 од. Замикає п'ятірку лідерів з виробництва автобусів в Україні Чернігівський автозавод - 135 од. Разом з тим ЛАЗ за вказаний період справив 7 автобусів. Менша кількість автобусів справив "АнтоРус" - 3 од.
07.10.2010
Останні події в автосвіті