Вибираємо оптимальний робочий об'єм двигуна

Вибираючи автомобіль, ми обов'язково дивимося на робочий об'єм його двигуна. Вважається, що, чим об'ємніший і могутніший двигун, тим краще. І даремно! Це твердження не завжди вірне і економічно виправдане.

Взагалі, вивчивши лінійки силових агрегатів різних класів і різних виробників, можна зробити наступні висновки:

- Для машин С-класу зазвичай пропонуються мотори робочим об'ємом 1,4-2,0 літрів;
- Для D-класу - 1,6-2,5 літрів;
- Для Е-класу і вище - 2,0-3,0 і більше.

Відзначимо, що будь-яка сучасна машина має достатній потенціал для нормальної експлуатації, навіть якщо вона укомплектована найскромнішими мотором з лінійки. Так, 1,4 літровий силовий агрегат здатний розігнати машину гольф-класу до 170-180 км/год, при цьому розгін до «сотні» буде займати близько 14 с. Хіба цього мало?

Великим плюсом невеликого за обсягом двигуна є економія витрати палива. «Їсть» він не більше 6,5 л/100 км.

Зверніть увагу! Прийомистість і швидкісні характеристики транспортного засобу залежать не тільки від робочого об'єму і потужності двигуна, але і від крутного моменту і його змін у всьому діапазоні оборотів. Важливий вплив роблять також передавальні числа коробки передач і головної передачі.

Найчастіше, слабкий, але тяговітий (особливо в нижньому діапазоні оборотів) мотор буває кращим, ніж потужний агрегат, але з поганою тягою на «низах» і різкими змінами крутного моменту при зміні оборотів.

Але, звичайно, варто зауважити, що більш об'ємний двигун дозволяє з більшою швидкістю пересуватися по трасі. При цьому силовий агрегат піддається меншим навантаженням. Однак Правила Дорожнього Руху поки ніхто не відміняв.

Порушення правил дорожнього руху може спричинити накладення штрафу, тому з економічної та раціональної точки зору розвивати гоночну швидкість немає сенсу. Ні на трасі, ні тим більше, в населеному пункті.

Справедливості заради відзначимо, що при русі з однаковою швидкістю більш об'ємний силовий агрегат споживає в середньому на 0,5 л/100 км менше пального. Хоча цей виграш дуже швидко втрачається. Пояснюється це тим, що середньостатистичний автолюбитель не часто робить марш-кидки на тривалі відстані, а по населеному пункту їздить щодня. У таких умовах мотор більшого обсягу витрачає значно більше палива. Заради престижу доведеться переплатити двічі: спочатку - за сам мотор, а в процесі експлуатації - за перевитрату палива.

Прийнято вважати, що двигуни більшого об'єму мають більший робочий ресурс. Але це в теорії. На практиці ж ресурс безпосередньо залежить від якості застосовуваних ПММ, догляду за двигуном і умов експлуатації авто. Так, при їзді по місту обсяг силового агрегату не впливає на його ресурс, а неякісні ПММ роблять більш негативний вплив саме на двигуни більшого об'єму.

Підводячи підсумки вищесказаного, можна стверджувати, що для кожного класу машин існує свій оптимальний обсяг двигуна, від якого і потрібно відштовхуватися, купуючи автомобіль. Так ви двічі заощадите кошти - на етапі покупки і в процесі експлуатації автомобіля.

10.01.2011



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250