Знижуємо витрати. Основні правила економічної їзди
Збільшення з 2011 року акцизного збору на паливо призведе до суттєвого підвищення цін на АЗС (орієнтовно на 40-50 коп.). Саме час згадати основні правила економного драйву.
Наявність будь-яких несправностей, що серйозно впливають на витрату палива, зведуть нанівець всі Ваші навички економічної їзди. Тому якісна діагностика стану Вашого авто допоможе зберегти кожен літр палива.
Брудний повітряний фільтр, який не дає двигуну нормально «дихати», дуже часто стає причиною підвищеної витрати палива. Не забувайте стежити за станом фільтру і вчасно його міняти (або продувати стисненим повітрям). Крім того, звертайте увагу і на засмічення паливного фільтра.
Забиті форсунки неодмінно збільшать витрати на 1-1,5 л. З відслужившими свій термін свічками запалювання економити паливо також буде важко.
Збільшений зазор між електродами або велика кількість нагару додадуть мінімум пів-літра палива.
Слідкуйте за тиском у шинах, приспущені колеса зовсім не сприяють зниженню витрати. Особливо актуальна ця проблема в зимовий період, через перепади температур тиск у шинах падає частіше. Неправильна геометрія коліс або несправна підвіска також негативно впливають на витрату, тому варто хоча б раз на рік заїжджати на стенд для регулювання розвал-сходження.
Любителям спойлерів і антикрил потрібно враховувати, що подібні «девайси» істотно збільшують витрату палива.
Особливо, якщо ці «аеродинамічні» елементи встановлені «для краси», в кустарних умовах найближчого гаража. Це стосується не тільки спойлерів, але й всіляких накладок, обважень, «мухобойок», бутафорських повітрязабірників і т.п.
Не прогрівайте двигун на холостих обертах довше 2-3 хвилин, набагато швидше мотор прогріється в русі на невисоких оборотах (до 2-2,5 тисяч). При тривалому прогріві на місці Ви будете просто спалювати паливо даремно. Крім того, непрогрітий мотор більш токсичний, тому більшість виробників забороняють «холостий прогрів» своїх автомобілів.
У міському трафіку уникайте режиму руху «газ-гальмо». Чим частіше Вам доведеться розганятися і гальмувати, тим вищою буде витрата. Намагайтеся прораховувати дорожню ситуацію наперед, щоб уникати інтенсивних гальмувань перед кожним світлофором.
Але це не означає, що розганятися потрібно дуже повільно. По-перше, Ви можете створити незручності іншим водіям, по-друге, на витраті більше відбивається кількість розгонів, а не їх динаміка.
Не варто зловживати і пересуванням на низьких обертах двигуна (у районі 1,5 тис.), включаючи підвищені передачі. На економічності, як і на ресурсі мотора, це позначитися тільки негативно, адже двигун буде працювати в неоптимальному для себе режимі. Діапазон оптимальних оборотів зазвичай від 2 до 3,5 тисяч.
Багато водіїв вважають дуже «економічною» їзду на нейтральній передачі, насправді ніякої економії таким чином добитися не можна. При переході на «нейтралці» бензин продовжує спалюватися, щоб підтримувалися холості оберти двигуна. Більш ефективно просто відпустити педаль газу, не вимикаючи передачу, в цьому випадку подача палива повністю припиняється, і автомобіль рухається за інерцією.
Головні вороги економії це міські пробки. Якщо є можливість об'їхати затор по більш довгому маршруту, не нехтуйте їм.
Вільна дорога більш вигідна як з економічної, так і з психологічної точки зору.
Глушити двигун в пробках доцільно тільки в тому випадку, якщо доведеться стояти більше 5 хвилин. Занадто часті запуски мотора приведуть тільки до перевитрати, тому що в момент старту буде потрібно не менше палива, ніж для 2-3 хвилинного простою, до того ж збільшиться навантаження на акумулятор.
Власникам автомобілів з «автоматам» не рекомендується переводити селектор коробки в положення N (нейтралка тільки для буксирування) або P (паркінг тільки перед вимиканням двигуна). Паливо так не зекономиш, а ось ресурс дорогої коробки передач зменшиш.
На витрату палива впливає не тільки манера водіння, але кількість «електронаворотов» в машині. Потужна аудіосистема, всілякі електропідігріви, фари, кондиціонер - все це створює підвищене навантаження на генератор, який, у свою чергу, «відіграється» на двигуні.
При русі на трасі в боротьбу з економією вступає аеродинаміка машини. Про «користь» тюнінгових обважень ми вже говорили вище, але не менш серйозний опір повітрю робить і відкрите вікно або люк. При русі на високій швидкості (вище 80 км/год) навіть прочинене вікно буде споживати не менше (а то й більше) палива, ніж включений кондиціонер (приблизно 1-1,5 л.).
Любителям «все своє возити з собою» потрібно знати, що зайві 70-80 кг. в багажнику збільшать витрати приблизно на пів-літра. І не забувайте прибирати з даху додаткові поперечні рейлінги, якщо не збираєтеся їх використовувати найближчим часом. На швидкості 100 км/год поперечні кріплення додадуть майже літр до Вашої витраті.
Наприкінці ще хочеться додати, що важливу роль грає й сама якість палива. Не намагайтеся заощадити, заправляючись дешевим паливом, так як різниця в ціні компенсується збільшенням витрати і позаплановим ремонтом двигуна.
Наш матеріал присвячений тільки самим доступним способів економії палива, яким не потрібен період самоокупності. Тому в статті не приділялася увага чіп-тюнінгу та встановленню на автомобіль газобалонного устаткування.
14.01.2011
Останні події в автосвіті