Витік масла з двигуна - причини та способи усунення
У водіїв згодом виробляється корисна звичка - перед тим, як сісти в автомобіль, вони оглядають підлогу в гаражі або дорожнє полотно під колесами свого авто. Чи немає там свіжих плям від експлуатаційних рідин. Темні масляні плями змушують деяких автолюбителів затурбуватися і прямо відправитися на станцію технічного обслуговування. Між тим, усунути витік масла в деяких випадках можна самостійно. Розглянемо причини та способи усунення витоку масла з двигуна.
Досить часто витікання масла з двигуна відбувається з-за поганої вентиляції картера. Як відомо, частина вихлопних газів проривається в картер через поршневі кільця, особливо якщо двигун зношений. Гази що накопичуються в картері створюють надлишковий тиск, а система вентиляції картера використовується саме для того, щоб цей тиск знизити. При забруднених каналах системи вентиляції тиск що створився «вичавлює» масло з двигуна. Саме тому перед усуненням будь-якої течі масла з двигуна потрібно відновити нормальну роботу системи вентиляції картера.
Якщо двигун, а точніше його поршнева система, сильно зношені, то навіть при нормально працюючій вентиляції картера витоку масла уникнути не вдасться. Вентиляція не впорається з великою кількістю газів, що прориваються в картер, і там все одно виникне надлишковий тиск.
Якщо витікання масла стається з під клапанної кришки, то її потрібно зняти, промити, з усіх сторін промазати герметиком прокладку і встановити на місце.
Якщо виявили витікання масла в тому місці, де кріпиться трамблер, потрібно зняти з трамблера кришку, при цьому зазначивши розташування бігунка. Після цього зняти трамблер, відгвинтивши болти кріплення. Місце стику змастити герметиком і встановити трамблер на місце, так щоб бігунок був у тому ж становищі, що й до демонтажу.
Патьоки масла з під масляного фільтру не дуже небезпечні. Спробуйте тугіше затягнути фільтр, а якщо це не допомогло, замініть його.
Течі масла з піддону картера двигуна і КПП усуваються зняттям піддона, рихтування (якщо піддон деформований від удару) і установкою його на місце з використанням герметика. Причому, якщо раніше використовувалася прокладка, то простіше її викинути - герметик цілком її замінить.
До речі, установка захисту картера вирішить безліч проблем, в тому числі, вона запобіжить витоку масла унаслідок пробою і деформації картера.
Усунення течі масла з під сальників колінвалу - досить трудомістка процедура. Для цього буде потрібно замінити сальники, а щоб це зробити, доведеться розбирати двигун. Зазвичай передній сальник зношується швидше заднього. Нові сальники потрібно встановлювати також, використовуючи герметик, змастивши їм вал, і робочу поверхню сальника.
Не слід затягувати з заміною зношених сальників, причому, якщо довелося міняти сальники коленвала, краще за все замінити також і сальник распредвала, щоб зайвий раз не розбирати двигун.
Всі інші виявлені течі масла усуваються аналогічними способами, тобто, підтягуванням кріплень і герметизацією стиків шляхом заміни прокладок і застосуванням герметика.
24.01.2011
Останні події в автосвіті