Перегрів двигуна - коли він трапляється і чим небезпечний
Раніше більшість автомобільних двигунів виготовлялося з чавунною головкою блоку, яка витримувала будь-які температурні перепади. Зараз автомобілебудування намагається здешевити двигун і знизити його вагу, тому матеріалом для головки блоку все частіше служить алюміній.
Алюмінієві сплави не витримують гранично високі температури, при перегріві конфігурація алюмінієвої головки блоку трохи змінюється - на 0,5-0,9 міліметрів. Даних змін цілком достатньо, щоб прокладка головки блоку прорвалася, і через неї надійшли в сорочку розпечені гази з циліндра. Алюмінієва головка змінює свій розмір в основному в місцях кріплення випускних колекторів.
Перегрів може статися не тільки влітку, але навіть у мороз, при холодному пуску двигуна. Відбувається це за рахунок утворювання крижаної пробки в радіаторі. Хоча влітку перегрів двигуна відбувається набагато частіше, наприклад, при заклинювання термостата або при розриві трубки радіатора.
Тому обов'язково потрібно стежити за температурою двигуна автомобіля.
Нормальна робоча температура двигуна становить 95-105 градусів Цельсія.
Однією з ознак перегріву двигуна може бути різке зниження потужності. Якщо ви відчули, що потужність двигуна помітно впала, то варто негайно зупинити автомобіль, навіть якщо всі інші показники на приладовій дошці в нормі. Датчик може і не показувати температуру перегріву, тому що при різкому розриві шланга радіатора вода швидко йде і датчик перестає правильно працювати.
При перегріві стінки двигуна різко звужуються, що перешкоджає руху поршнів, через це і падає потужність двигуна. Якщо продовжити роботу в такому режимі, то двигун заклинить і доведеться його перебирати і змінювати все, що вийшло з ладу.
Якщо ви помітили, що потужність падає, а температурний датчик вказує на перегрів, то слід зупинитися, відключити двигун і відкрити капот, більше нічого робити не рекомендується протягом години.
Багато водіїв намагаються відкрити пробку радіатора, але не варто цього робити, інакше можна одержати великий опік обличчя та рук. Після перегріву двигуна, термостат плавиться і перестає функціонувати, тому після перегріву потрібно буде в першу чергу поміняти термостат. Без заміни термостата ви ризикуєте отримати неодноразовий перегрів двигуна, і в результаті доведеться проводити серйозний ремонт автомобіля.
24.01.2011
Останні події в автосвіті