ТНК-ВР допускає можливість зупинки Лисичанського НПЗ через збитки
Лисичанський нафтопереробний завод (НПЗ, ПАТ «ЛИНІК», Луганська обл.) Може бути зупинений через нерівні конкурентні умови на ринку з нафтопродуктами з Росії, Білорусі та Казахстану, підтвердили у прес-службі ТОВ «ТНК- ВР Коммерс »(Київ), коментуючи слова виконавчого директора ТНК-ВР в Україні Фелікса Луньова.
«Хочу сказати з граничною відвертістю: якщо ситуація не зміниться, то вже в першому кварталі поточного року збитки зупинять Лисичанський НПЗ», - сказав він. За його словами, до цього може призвести початок повномасштабного функціонування Єдиного економічного простору РФ, Білорусі та Казахстану, в результаті чого українські НПЗ не зможуть конкурувати з імпортною продукцією і будуть змушені зупиняти виробництво.
«Відповідно до Угоди про формування Єдиного економічного простору всі НПЗ країн-учасниць Митного союзу опиняються в умовах російських, тобто отримують нафту без мита », - привели його слова. За його словами, перевага білоруських НПЗ перед українськими нафтопродуктами сьогодні перевищує $ 130 на тонні.
На думку Ф. Луньова, в умовах нерівної роботи на ринку країни інвестиції в модернізацію українських НПЗ не мають економічної логіки. Він додав, що сформована ситуація може зробити Україну в 2011 році повністю залежною від імпорту.
Як повідомлялося, заступник міністра палива та енергетики Ігор Кірюшин 6 грудня 2010 заявив, що Україна розглядає можливість встановлення мит на імпортні нафтопродукти в розмірі менше EUR 120 тонна. Проте вже через тиждень ряд ЗМІ опублікували датоване 8 грудня 2010 лист міністра палива та енергетики Юрія Бойко на адресу прем'єр-міністра Миколи Азарова, яке підтримало більшість українських НПЗ, з пропозицією встановити мита на імпортні нафтопродукти незалежно від напрямку поставки, зокрема, на бензин на рівні EUR 130 тонна, дизпаливо - EUR 80 тонна і EUR 40 тонна - на зріджений газ. Українські НПЗ вважають, що мито дозволить збільшити переробку нафтової сировини і провести модернізацію виробництв.
Великі мережі АЗС негативно висловилися про можливість введення мита, вважаючи, що це призведе до монополізації ринку українськими НПЗ, а також до різкого зростання цін на нафтопродукти до 10 грн/л на А-95 і до 9 грн/л на ДП при поточному рівні світових цін на нафту. Свою стурбованість можливими митами в спільному листі прем'єр-міністру України виклали посольства Литви, Румунії та Польщі.
14.01.2011
Останні події в автосвіті