Як правильно сидіти за кермом
Початківці водії впевнені, що поводитися з автомобілем дуже просто - сів та поїхав. Це не так! Від того, як сів за кермо водій, залежатиме і те, як він поїде. Автомобіліст зобов'язаний виробити правильне положення за кермом. Якщо в автомобілі вам некомфортно, значить все навколо буде турбувати і відволікати. Тобто, негативно вплине на безпеку руху.
Як і в житті, в автомобілі все повинно бути природно. І руки, і ноги водія займають вільне, зручне положення. Поки це не стане звичкою, автомобіліст зобов'язаний постійно стежити за ними. Прийоми що неправильно виконують засвоюються дуже швидко, і перевчатися потім буде набагато складніше. Тому досвідчений автоінструктор, який проводить навчання водінню, завжди приділяє особливу увагу правильній посадці за кермом.
Регулювання сидіння водія
Сидіння водія завжди має можливість регулювання. Треба встановити його в такому положенні, щоб при посадці спина автомобіліста була прямою і повністю прилягала до спинки сидіння. Ноги водія повинні бути злегка зігнуті і легко діставати до всіх педалей. Руки на рульовому колесі теж трохи зігнуті в ліктях. Така посадка не стомлює, тіло займає природне положення, забезпечується максимальний огляд, управління автомобілем не вимагає зайвих зусиль.
Якщо сидіння сильно зрушене назад, водій змушений зміщуватися вперед, отже, він буде обмежений у рухах, йому складно буде різко повернути рульове колесо; втомлюється спина, тому що вона позбавлена опори; кут зорового огляду зменшується.
При установці сидіння дуже близько до органів керування, водій виявляється як би «затиснутим» між кермом і спинкою сидіння, його рухи обмежені і керованість автомобілем теж погіршується.
Регулювання дзеркал заднього виду
Багато інформації про дорожню обстановку автомобіліст отримує через дзеркала заднього виду. Однак внутрішньосалонове дзеркало не дозволяє бачити зони, закриті стійками кузова. Тому потрібно користуватися зовнішніми дзеркалами (краще двома). Дуже важливо встановити дзеркала так, щоб автомобіліст бачив всю обстановку ззаду без додаткових рухів головою.
Привчіть себе постійно контролювати обстановку позаду автомобіля. Обов'язково дивіться в дзеркала заднього виду перед вчиненням таких маневрів, як обгін, поворот, перестроювання автомобіля в інший ряд, паралельна парковка. При рушанні з місця краще подивитися не в дзеркало, а через ліве плече, щоб переконатися у відсутності поблизу інших транспортних засобів. Відпрацювати всі ці маневри допоможуть індивідуальні курси водіння.
Рульове управління, положення рук на кермі
Рульове колесо автомобіля треба тримати двома руками, хоча якщо натренуватися, то можна управляти і однією рукою. Значно полегшує рульове управління - гідропідсилювач керма.
Відривати другу руку від керма слід тільки у випадках, коли без цього не обійтися: перемикання передач, постановка автомобіля на гальмо стоянки, включення додаткових приладів. Сильно стискати кермо не слід - втомляться руки.
Педальне управління, положення ніг на педалях
Права нога постійно знаходиться на педалі газу, вона ж при необхідності здійснює натиснення на гальмівну педаль. Важливо навчитися правильно порівнювати зусилля натискання правою ногою на педаль газу і педаль гальма, швидко переставляти ногу з однієї педалі на іншу.
Ліва нога здійснює управління зчепленням двигуна з трансмісією. Треба навчитися правильно визначати момент зіткнення дисків при включенні зчеплення. Плавність рушання автомобіля з місця залежить тільки від цього. НІКОЛИ НЕ ТРИМАЙТЕ ліву ногу на педалі зчеплення! Нога повинна знаходитися на підлозі, поруч з педаллю. Правильна взуття для водія також дуже важливе для безаварійного керування автомобілем.
Автомобіліст повинен відразу ж привчити себе не дивитися на педалі та інші важелі керування, а відчувати їх місце розташування «на дотик». Як вже говорилося раніше, на дорозі водієві не можна відволікатися на сторонні справи. Вся увага має бути зосереджена тільки на дорожній ситуації. Від правильного положення автомобіліста за кермом і його уважності в значній мірі залежить безпека дорожнього руху.
25.11.2011
Останні події в автосвіті