За їзду без лічильника таксистів штрафуватимуть на 1700 гривень
На ринку таксі очікуються зміни. «Шашечки», які, за експертними оцінками, в 80% випадків працюють нелегально, хочуть вивести з тіні. Таксистів зобов'яжуть обзавестися таксометрами і трьома видами карток (аналог ліцензії). Такі нововведення несе закон, який розробляється в Мінінфраструктури. Незабаром він буде поданий у Кабмін і Верховну Раду. Головна мета закону - легалізувати цей ринок, а значить і захистити пасажирів. Адже сідаючи до легального водієві, вони будуть впевнені в безпеці, а якщо щось не так, зможуть поскаржитися. Правда, таксисти лякають: тарифи в такому разі зростуть, та й машину викликати буде складніше.
За проектом закону, таксистам доведеться обзавестися лічильником - за його відсутність їм буде загрожувати серйозний штраф (1700 гривень). «Якщо таксометр не буде включений в салоні в присутності пасажира - теж штраф 1700 гривень», - сказав голова Профспілки таксистів України Василь Попик, який брав участь у розробці закону. Проект пропонує ввести три види карток: для водія таксі, для водія на замовлення (наприклад, обслуговування весіль) і для інформаційно-диспетчерських служб. Видавати їх будуть місцеві органи влади, а не Головна автотранспортна інспекція. «Таксистові можуть або видати картку, або відмовити (підстав всього дві - недолік поданої інформації або несплата грошей за оформлення картки). Вартість одноразової картки - одна мінзарплата (з 1 грудня - 1004 гривні) », - говорить Попик. Ще одне нововведення - диспетчерські служби будуть реєструватися і працювати за чіткими правилами. Зараз вони - посередники, які отримують з таксистів плату за зв'язок з клієнтом, і ні за що не відповідають, пояснює Попик. Найчастіше диспетчери не знають водіїв (ті просто платять за рацію і їздять самі по собі). У результаті пасажир може сісти в машину до людини, яка щойно отримала права, нетвереза або навіть грабіжник.
Але є і зворотна сторона медалі. Якщо таксисти легалізуються, то їх стане менше. А через зменшення кількості пропозицій ціна послуг може зрости, говорить Попик. Наскільки, він не береться прогнозувати. Викликати машину в Києві також стане складніше, тому що служб стане значно менше.
«Таксометри потрібні, а то іноземці дивуються, чому проїзд по одному і тому ж маршруту може коштувати по-різному. Але необхідний контроль, потрібні тарифні стандарти, стандарти комфортності таксі, професійний мінімум водія, обов'язкові чек або квитанція, щоб можна було довести факт отримання послуги і захищати свої права, якщо вони порушені», - говорить власник інтернет-порталу «Таксопорт» Анатолій Галазюк. Таксисти сумніваються з приводу таксометрів. «Нічого доброго, крім додаткового прибутку їх виробникам, це не дасть. Адже вони не враховують, наприклад, простій в пробці», - говорить таксист з Києва Микола. «Новий закон може обернутися лише новими хабарами перевіряльників. До речі, хто доведе, що я таксист? «Шашечок» немає, буду говорити, що просто везу знайомого!», - Упевнений «нелегал» Владислав.
Важко сперечатися з тим, що ринок таксі має стати більш цивілізованим. Авто повинні їздити по лічильнику і платити податки. Однак владі не можна скидати з рахунків і соціальний аспект проблеми. Справа в тому, що для багатьох городян робота таксистом є найбільш простим способом заробити в нинішніх умовах, коли якусь іншу роботу знайти важко. Будь-яка людина, що має права, може швидко взяти в оренду машину, стати на облік у службу таксі і вперед - крути кермо, заробляй, годуй родину! Це, виходить, створення робочих місць без всякої допомоги держави. Чистий дохід таксиста, до речі, не такий вже і маленький - в Києві від 5000 гривень на місяць. А можна і вдвічі більше. Тому в ході реформи повинні бути створені такі умови, за якими залишалася б можливість простого заходу на ринок. Інакше велика частина нинішніх таксистів просто піде в тінь і платити мзду даішникам, яким, до речі, буде доручено перевіряти наявність лічильника.
02.12.2011
Останні події в автосвіті