Як підготувати автомобіль до зими?

На більшій частині території Україні зима 2011-2012 поки не поспішає вступати в свої повноцінні права, однак, рано чи пізно природа зробить свою справу: стовпчик термометра стабільно опуститься нижче нуля, випаде сніг ... Для автомобілістів це найскладніший і небезпечний час року, готуватися до якого необхідно з усією відповідальністю.
как подготовить автомобиль к зимеШини. Перше і найважливіше - це шини. Саме вони є найважливішою сполучною ланкою між дорогою і автомобілем. Без належного рівня зчеплення на холодному, мокрому, засніженому і зледенілому покритті керувати транспортним засобом стає нелегко, а іноді й неможливо. "Літні" шини, в силу специфіки складу хімічної суміші, не в змозі зберігати однакову еластичність і в теплу, і в холодну пору року. Тому, ледве середньодобова температура повітря починає опускатися нижче +7 oС, "літні" шини необхідно в обов'язковому порядку замінити "зимовими".

"Зимові" шини можна умовно розділити на два типи - шиповані і нешиповані. Розглянемо коротко кожний з типів.

Шиповані шини, як нескладно здогадатися з назви, оснащені шипами, що перешкоджають ковзанню автомобіля, за рахунок чого зчеплення з льодом і вкатаним снігом  стає ефективним. Мабуть, це самий надійний тип "зимової" гуми, тому він часто використовується в Росії, Україні, скандинавських та інших країнах, де зими досить суворі. У багатьох країнах Європи, в той же час, зашипована гума заборонена, оскільки вона руйнівно впливає на дорожнє покриття. З інших недоліків цього типу шин - підвищена шумність і швидкий знос при їзді по асфальту.

Неошиповані зимові шини, в свою чергу, добре тримають асфальтовану дорогу, пухкий сніг і бруд, але явно програють шипованої гумі на ожеледі і на снігу. Виходячи з цього, вибір відповідних саме Вам типу шин потрібно робити з урахуванням місцевості, в якій Ви проживаєте, якості роботи комунальних служб що розчищають дороги та інше.

Термін служби зимових шин буде довше, якщо уникати різких прискорень, гальмувань і змін траєкторій руху. При повторній установці гуми на кожен новий сезон настійно рекомендується дотримуватися початкового напрямок руху шин.

Існують також універсальні шини, придатні до експлуатації і взимку, і влітку. Це, так звані, всесезонки. Деякі водії вважають, що це панацея від усіх їхніх бід і додаткових витрат, але це помилкова думка. Не можна забувати, що будь яке усереднення неминуче веде до компромісів. Шини - не виняток. За своїми характеристиками всесезонки поступаються як "літній", так і "зимовій" гумі, а якщо говорити про ресурс, то всесезонки служать на 60-70% менше сезонних шин. Ідеальний час для їх використання - міжсезоння, коли температура повітря вже почала опускатися, але ймовірність обмерзання доріг і випадання снігу ще невелика. Гарні всесезонки будуть в Криму, де сильні морози - явище нечасте.

Ні в якому разі не експериментуйте з установкою на одну вісь "зимової", а на іншу - "літньою" гуми. Така "економія", як мінімум, суперечить здоровому глузду і може призвести до найсумніших наслідків. Втратити контроль над автомобілем, "взутим" в шини різних типів, дуже легко. Про це варто пам'ятати завжди!

Гальмівна рідина. Не меншу важливість, ніж шини, у підготовці автомобіля до зими мають рідини, що течуть по "венах" Вашого "залізного коня". До настання морозів їх в обов'язковому порядку потрібно перевірити і при необхідності замінити.

Міняти її потрібно один раз на два-три роки. Пов'язано це з тим, що гальмівна рідина, за рахунок своєї гігроскопічності, вбирає вологу з повітря. Загрожує це тим, що при мінусовій температурі рідина може замерзнути і розширитися, розірвавши гальмівні шланги. Про наслідки таких подій, здається, говорити не потрібно. Для перевірки та / або заміни гальмівної рідини краще звернутися на СТО, у фахівців якої є спеціальний прилад - ареометр - і розуміння того, як правильно прокачати систему після заміни рідини.

Охолоджуюча рідина. Загляньте в розширювальний бачок. Якщо в ньому Ви знайдете каламутну руду рідина або воду, її в обов'язковому порядку необхідно замінити на новий антифриз ("незамерзайка" - суміш технічного етиленгліколю, дистильованої води та пакету присадок). Перед заміною рідини систему охолодження потрібно промити, щоб видалити з неї накип що утворився. Для цих цілей можна скористатися спеціальним засобом, або оцтовим спиртом або лимонною кислотою.

Рідина для омивання скла. Уявіть собі ситуацію: на вулиці біля 0oС, а Ви не подбали про заміну омиваючої рідини на незамерзаючу, пославшись на те, що, поки не вдарили морози, це не критично - не замерзне. Так-то воно так, але варто Вам набрати високу швидкість і спробувати бризнути на скло такою рідиною, воно в одну мить покриється інеєм, і Ви перестанете бачити дорогу. Щоб не допустити такої ситуації та уникнути розрива бачка і виходу з ладу насоса, що омиває, рідину потрібно замінити завчасно. При цьому необхідно пам'ятати, що краще всього використовувати ту рідину, яку рекомендує виробник або таку, яку Ви використовували раніше (тобто, впевнені в її якості). Якщо Ви купили не готову суміш, а концентрат, розбавляти його рекомендується дистильованою водою.

Масло. Один з найважливіших показників моторного масла - ступінь в'язкості при різних температурах. Від цього безпосередньо залежить можливість запустити двигун в сильний мороз. Наприклад, масло типу 15W40 (всесезонне) при -25 oС густіє настільки, що запустити двигун стає практично неможливо. У той же час, масло з маркуванням 5W30 залишиться в нормальному стані навіть при -30 oС. Крім того, це дасть Вам можливість заощадити до 10% палива. Якщо сумніваєтеся в правильності свого вибору, проконсультуйтеся з фахівцем.

Акумулятор.Автомобілісти із стажем не з чуток знають, якими неприємностями може обернутися взимку акумулятор що розрядився. На жаль, але такі особливості цих елементів живлення - в сильний мороз вони набагато швидше втрачають заряд і в якийсь момент стають нездатними крутити стартер з достатньою швидкістю. Щоб не стати заручником "сівшої" АКБ, необхідно дотримуватися простих рекомендацій:
Регулярно стежити за рівнем заряду акумулятора;
Час від часу чистити окислилися клеми;
По можливості, звести до мінімуму користування потужним бортовим електроустаткуванням.

Фахівці також рекомендують міняти акумулятор на новий кожні три-чотири роки. Це істотно знизить ризик виникнення проблемних ситуацій.

Корисні поради

Запустивши двигун при температурі повітря нижче 0 oС, не поспішайте відразу зриватися з місця. Дайте мотору пару хвилин на прогрів, після чого можна акуратно, без різких рухів рушати, не розкручуючи двигун вище 2000 об/хв. Не форсуйте події! Пам'ятайте, що вийти на робочу температуру необхідно не тільки мотору, але і коробці передач, мостам і іншим вузлам, тому перші кілометри після тривалої стоянки на морозі потрібно проїхати в спокійному режимі.

Взимку небажано залишати автомобіль на ніч на ручному гальмі. Це загрожує тим, що колодки примерзнуть і Ви зможете рушити з місця, тільки "зірвавши" їх. Набагато краще залишати автомобіль на передачі, а під колеса підкладати упори, щоб виключити відкат.

Щоб не опинитися в ситуації, коли вранці автомобіль відмовляється пускати Вас всередину (гумові ущільнювачі примерзли до металу), заздалегідь обробіть ущільнювачі дверей і багажника силіконом. Якщо Ви з якихось причин цього не зробили, і двері все-таки примерзли, можна скористатися спеціальними засобами, на зразок водовідштовхувального аерозолю WD-40. Його ж можна використовувати для розморожування замків, але потрібно пам'ятати, що часте застосування таких засобів може бути пов'язане з негативними наслідками, таке як пересихання гумових деталей. Розморозивши двері за допомогою WD-40, насухо протріть ущільнювачі і змастіть їх силіконом.

Якщо Ваш автомобіль оснащений датчиками дощу, ввечері їх краще відключити, оскільки вранці, після першого ж повороту ключа запалювання, "двірники" почнуть шкребти обледеніле скло, що не піде їм на користь.

Крім обов'язкової аптечки, вогнегасника і набору інструментів, у зимовому арсеналі автомобіліста повинні бути присутні такі предмети: лопатка, дроти для "прикурювання", трос, рукавички, скребок зі щіткою та інше.

P.S. На слизькій зимовій дорозі будьте гранично уважні. Пам'ятайте, будь-який невірний і надмірно агресивний рух може стати причиною аварії з непоправними наслідками.

24.12.2011



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250