Як гальмувати по ожеледі і вивести авто із заносу
Денна температура ще хоч якось тримається в плюсі, а ніч вже готує заморозки, в результаті яких автомобілістів можуть очікувати сюрпризи у вигляді ожеледиці.
Щоб не зустріти День бляхаря якомога раніше, треба згадати елементарні правила того, як їздити по слизькій дорозі.
Як би це парадоксально не звучало, але гальма і ожеледь - речі несумісні. Втиснути педаль гальма в підлогу може і хочеться, але робити це вкрай не рекомендується. Якщо автомобіль обладнаний ABS, то дана проблема практично вирішена і машина не піде юзом, електроніка не дозволить заблокувати колеса (хоча, для перестраховки краще гальмувати з інтервалами). Але якщо ви поки рулите на автомобілі без ABS, слід зімітувати її роботу, багаторазово і уривчасто, натиснувши на педаль.
Інший спосіб гальмування - двигуном. Переходячи на більш низьку передачу, можна отримати стабільне уповільнення аж до повної зупинки. Мотору доведеться пошуміти, але наслідки ДТП можуть виявитися куди страшніше.
Також, варто пам'ятати про те, які колеса є провідними у вашого автомобіля (багато хто може це дізнатися тільки після того, як потраплять в халепу). У разі занесення на передньопривідній машині, слід плавно додати газ і повернути кермо в бік заносу. На передньому приводі легше заїжджати на гірку заднім ходом, щоб завантажити провідні колеса. У випадку з заднім приводом слід, навпаки, прибрати ногу з педалі газу, щоб його погасити, кермо слід повертати в бік заносу. Як тільки занос припиниться, повертайте кермо в протилежну сторону і будьте готові виконати цю процедуру кілька разів, якщо швидкість руху виявилася високою.
Повнопривідний автомобіль, у разі пропорційного розподілу крутного моменту по осях, поводиться схоже на задньопривідний (слід злегка скинути газ), але якщо ви сидите за кермом кросовера з електромуфтами, можуть бути нюанси. Радимо з'ясувати, які колеса у вашого авто ведучі, а які муфти підключаються при пробуксовці. Також, будьте готові до того, що комп'ютер може перекидати крутний момент досить-таки несподівано.
При їзді по ожеледі з механічною КПП можна налагодити більш близькі відносини з двигуном. У випадку з АКПП, використовуйте знижений ряд передач, якщо такий передбачений конструкцією (позначається, в більшості випадків, як 1,2 або Low).
Починаючим автомобілістам варто неодмінно знайти час, віддалений від насичених автомагістралей майданчик, покритий льодом, досвідченого водія або інструктора і вдосталь поганяти, щоб відчути початок занесення, поведінку автомобіля, подивитися з боку на швидкість своїх реакцій.
І, наостанок, саме найголовніше правило їзди по слизькому дорожньому покриттю. Не поспішайте, не робіть різких рухів, тримайте максимальну дистанцію та інтервал по відношенню до інших учасників дорожнього потоку і поступайтеся дорогою всім дурням.
04.01.2012
Останні події в автосвіті