Що буде якщо ... замість бензину залити дизель

Не будемо вдаватися в подробиці, як і яким чином дизель замінив собою бензин, але варто зазначити, що випадків, коли в бак автомобіля, що працює на бензині, заливають дизель - не так вже й мало.

Двигуни, розраховані на роботу з певним видом палива - мають принципові відмінності.

При перегонці нафти при різних температурах отримують фракції, які після подальшої обробки перетворюються в:
-бензин,
-гас,
-дизель,
-мазут.

Таким чином, бензин і дизельне паливо відрізняються як за хімічним складом, так і за характеристиками горіння: вони мають різний зміст різних домішок, різну в'язкість, щільність і температуру займання.
что будет если… вместо бензина залить дизельДвигуни внутрішнього згоряння для обох типів палива теж різні: в бензиновому двигуні паливоповітряна суміш подається в циліндри, де підпалюється електричною іскрою. Принципова відмінність дизельного двигуна (поряд з масою інших відмінностей) в тому, що нагрівання і займання паливоповітряної суміші відбувається від стиснення всередині циліндра.

Дизельне паливо замість бензину

У бензиновому двигуні тиск, при якому паливоповітряна суміш надходить у циліндри, набагато менше необхідної для того, щоб відбулося загоряння дизельного палива. Тому поки в паливній системі залишилося трохи бензину - різко зміниться сам процес згоряння: дизельне паливо буде згоряти не повністю, буде утворюватися велика кількість нагару.

Попадання дизельного палива в паливні магістралі бензинового авто призведе до їх закупорювання. Велика також ймовірність того, що дизельне паливо буде просочуватися в картер через циліндри - тобто моторне масло прийде в непридатність.

 А коли залишки бензину будуть використані - двигун зупиниться.

В результаті:
-промивка і ремонт двигуна, як мінімум - циліндро-поршневої системи,
-промивка і ремонт паливної системи, інжекторів,
-заміна паливного фільтра,
-заміна масла.

До речі, варто зазначити, що карбюраторні двигуни трохи більш лояльні до солярки, ніж інжекторні.

Бензин замість дизельного палива.

Бензин має набагато меншу здатність змащувати (а деталі паливної апаратури змащуються маслами, що входять до складу дизельного палива), іншу теплопровідність, інший режим горіння.

Дизельний двигун працюватиме на невластивому йому паливі трохи довше, ніж бензиновий. Але і наслідки можуть бути куди серйозніше: погане змащування і інша температура горіння приведуть до перегріву двигуна і можуть навіть викликати його руйнування.

В результаті (якщо, звичайно, двигун підлягає відновленню) - доведеться замінити половину деталей.

Що робити відразу.

Після заливки невластивого автомобілю палива, все одно в паливній магістралі залишається «потрібне» горюче. Тому, заливши на заправці дизель, на бензиновому авто можна проїхати ще деяку відстань, протягом якого двигуну буде завдано шкоду, часом непоправну.

Те ж стосується і дизельного двигуна з бензином в системі живлення, з тією лише різницею, що дизельний двигун швидше за все продовжить працювати, поки не відбудеться критичний перегрів або його не вимкнуть.

Тому при помилку на заправці - у жодному разі не можна запускати двигун - це збереже і сам двигун, і паливну систему.

Краще викликати евакуатор або на буксирі відвезти машину на СТО, на якій зіллють паливо і промиють бензобак. Промити бензобак особливо важливо для бензинового авто, дизельний двигун більш лояльний до незначних домішок бензину.

Що потім.

Вартість ремонту безпосередньо залежить від завданих ушкоджень двигуну: від мінімальних (які спричинять за собою промивку бака і паливної системи) і до заміни двигуна.

Зазвичай комплекс робіт зводиться до наступного:
-злив палива і промивка бензобака,
-промивка паливних магістралей,
-заміна паливного фільтра,
-промивка форсунок, заміна свічок запалювання,
-заміна масла і масляного фільтра.

Не все так страшно.

Дизельне паливо в бензиновому авто - катастрофа для двигуна, а ось з «дизелем» - трохи простіше. Справа в тому, що якщо дизельному двигуну забезпечити необхідне змащення (наприклад, долити масло в бак) - він деякий час без особливих втрат в змозі працювати і на бензині. Звичайно, після такої процедури все одно слід промити паливопровід.

 А для деяких дизельних машин в холодну погоду навіть радять у бак додавати бензин. Кількість бензину що додається залежить від температури навколишнього середовища і може становити до 5% і навіть до 25% від загального обсягу.

Підсумок.

Якщо повний бак заповнений «не тим» паливом - не запускайте двигун! Якщо двигун не запускати - все може обійтися лише промиванням бака і паливної системи.

Бензиновий двигун не може працювати на паливі з домішкою солярки. Тому доливати в бак бензин «по вінця» не має сенсу.

Дизельний двигун, навпаки, - може працювати на паливі з домішкою бензину (бажано не більше 5%). Тому, якщо бензину в бак було залито небагато - його можна розбавити дизелем, і це не дуже критично позначиться на його працездатності.

12.01.2012



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250