Обгін транспортних засобів

Обгін - це дуже небезпечний маневр, в результаті невдалого завершення якого трапляється кожна 5-а аварія. Ви можете самі обганяти, бути обганяємим або рухатися назустріч солодкої парочки «обганяючий-обганяємий».обгон

Якщо обгоняєте ви

Початок обгону

Перш ніж почати маневр, переконайтеся, що ви зумієте його завершити. Не обганяйте, якщо не впевнені. Також дуже бажано включити поворот, щоб водій обганяємого автомобіля помітив вас і не перешкоджав обгону. Якщо він щось помітить, напевно постарається вам перешкоджати, але цей випадок ми поки розглядати не будемо.
Перед початком обгону перевірте, чи немає позаду автомобіля, який рухається швидше вас. Можливо, вже хтось почав обгоняти вас, і той автомобіль, який рухається попереду вас.
Пам'ятайте, що чим більше довжина того автомобіля, який ви хочете обігнати (вантажівка, довгомір), тим далі слід від нього триматися. Ви повинні добре переглядати зустрічну смугу, щоб переконатися в тому, що ваш маневр безпечний.
Уважно стежте за автомобілями, які можуть виїхати зліва з другорядних доріг що примикають. Водії, які повертають направо, зазвичай дивляться тільки наліво. Ви для них, якщо почнете обгін, будете дуже великою несподіванкою. Повертаючи праворуч, вони впевнені, що з їх сторони нікого немає, а тут ви їдете їм назустріч.
Ніколи не виконуйте обгін в умовах обмеженої видимості («закриті» повороти, кінець підйому і т. д.). Не сподівайтеся на «авось». Це «авось» закінчується часом трагічно. Ризик повинен бути виправданий. Навіщо ви обганяєте? Я не розумію водіїв, які починають мене обганяти, коли швидкість у мене більше 160 км/год. Який сенс у цьому? Обгін заради обгону? Так краще не обганяти, інакше може все закінчитися дуже погано.
Якщо ви помітили, що автомобіль попереду знизив швидкість, не починайте обганяти його, поки не зрозумієте, чому він це робить.

Виконання та завершення обгону

Під час обгону різниця у швидкості з обганяємим автомобілем повинна бути максимально можливою. Розгін автомобіля повинен відбуватися як під час початку обгону, так і під час самого обгону. Якщо у вас автомобіль з АКПП, перед початком обгону переведіть її в режим «Sport», «Роwеr», «OD» або використовуйте кік-даун.
 Запам'ятайте одне просте правило: чим менше часу ви знаходитесь на зустрічній смузі, тим краще. Під час самого обгону не вимикайте лівий поворот. Обігнавши попутний автомобіль, не поспішайте одразу завершувати обгін. Почекайте трохи, продовжуючи розгін вашого автомобіля. Потім увімкніть правий поворот - це повідомить водієві обганяємого автомобіля про ваш намір повернутися назад на свою смугу. Повертатися на свою смугу можна лише тоді, коли ви бачите в своєму правому дзеркалі автомобіль, який ви тільки що обігнали. Після закінчення обгону відразу не зменшуйте обороти двигуна і швидкість. Зменшити дещо швидкість можна вже після того, як ви повністю завершили обгін.

Якщо щось не так

Існує одне правило: якщо вже почав обгін, то в будь-якому випадку закінчуй його, йди до кінця, перемикай передачу вниз, газ у підлогу, ламай дзеркала, дряпав боки, але не гальмуй. Більшість водіїв (як попутних, так і зустрічних) зрозуміють вашу ситуацію і зменшать швидкість, пригорнуться до узбіччя, щоб пропустити вас.
 Якщо ви бачите, що вже не можете ні повернутися в свій ряд, ні завершити обгін, йдіть від лобового удару в будь-яку ціну - на узбіччя, можна в кювет і т. д. Лобовий удар небезпечний тим, що його сила пропорційна квадрату суми швидкостей вашого автомобіля і того, з яким ви зіштовхнетеся. Самі подумайте, якими будуть наслідки такого удару.

Якщо вас обганяють

Ні в якому разі не перешкоджайте обгону! Якщо ви бачите попереду перешкоду, яка може заважати обганяючему вас, попередьте його про це (включіть лівий поворот, висуньте руку у вікно і т. д.), можна також трохи переставити свою машину лівіше, щоб перешкодити йому почати маневр.
 Не збільшуйте швидкість, коли вас обганяють. Якщо ви бачите, що обганяючий не встигає завершити маневр, трохи пригальмуйте, прийміть трохи вправо, щоб допомогти  йому завершити обгін. Напевно, у вас є 2 питання. Перший: «Чому «трохи»?». Та тому що потрібно дивитися за обставинами - можна загальмувати так, що в вас в'їде автомобіль, який ззаду вас. А можна так «взяти вправо», що ви опинитеся в кюветі, а обганяючий вас спокійно поїде.
 Друге питання: «Чому я повинен допомагати обганяючему?». По-перше, цим ви показуєте свою культуру водія - зрештою, всі ми люди, а не бабуїни якісь! По-друге, у разі аварії добре нікому не буде.

Якщо ви їдете назустріч обганяючему та обганяємому

Причиною більшості ДТП при обгоні є фактор несподіванки. Наприклад, ви виїжджаєте з дороги що примикає направо. Ви подивилися наліво - там нікого немає, і ви починаєте рух. І тут вам назустріч «летить» автомобіль, який не встиг завершити обгін ...
Як можна перемогти фактор несподіванки? Єдиний вірний спосіб - це припустити появу небезпеки в будь-який момент. У цьому випадку, наприклад, буде незайвим подивитися і направо, а не тільки наліво.
Постійно контролюйте це саме джерело небезпеки. Якщо ви бачите, що автомобіль не може завершити обгін, пригальмуйте і візьміть трохи вправо. Завжди контролюйте покриття узбіччя - на всякий випадок. Раптом доведеться на нього з'їхати.
Бажано, щоб ви знали, як буде вести себе автомобіль на високій швидкості на різному покритті: асфальт, пісок, сніг, земля, глина - щоб для вас це не було несподіванкою.

15.01.2012



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250