Окуляри або лінзи. Що краще для водіння?

очки или линзы лучше для вождения?Виявляється, більша частина водіїв що звертаються до офольмолога, мають аж ніяк не ідеальний зір, і не думають про необхідність надягати окуляри. Підсліпуваті водії якось пристосувалися, адаптувалися і вельми впевнено почувають себе за кермом, ігноруючи факт наявності у них проблем із зором. Але ця впевненість оманлива, і за неї можна дорого розплатитися. Наприклад, такі недуги, як дистрофія сітківки ока, ураження зорового нерва і, звичайно ж, помилки рефракції (навіть невеликі), можуть призводити до погіршення здатності розрізняти розташовані збоку предмети. До чого може привести порушення периферичного зору за кермом, всім зрозуміло без зайвих слів.

Для водіїв також надзвичайно важлива контрастна чутливість очей, яка дозволяє розрізняти низько контрастні зображення (наприклад, пішоходів в нічний час), правильно визначати взаємну швидкість всіх учасників дорожнього руху і т. д. Багато хто відчуває труднощі з водінням в сутінки, в туман. Всі ці проблеми можуть вирішити правильно підібрані окуляри або контактні лінзи.

Окуляри або лінзи?

Контактні лінзи зручніше. Вони дають менше спотворень, ніж окуляри (особливо при високих діоптріях). Тому для короткозорих людей вони кращі. Крім того, будь-які очки обмежують периферичний зір, оскільки забезпечують найбільшу корекцію, лише коли людина дивиться строго вперед, а не вбік. Ще одна зручність контактних лінз - в тому, що вони завжди знаходяться в правильному положенні, а окуляри доводиться іноді поправляти, що може відвернути увагу водія в самий невідповідний момент. І у випадку травми ризик поранити очі в людини з лінзами, до речі, теж нижчий, ніж у «очкарика».
Однак і у контактних лінз є недоліки. Перш за все - це більш висока вартість і більш складний догляд (виняток - одноденні лінзи, використовувати які повторно не можна). До того ж при безконтактній корекції зору (за допомогою окулярів) відсутня взаємодія лінзи з рогівкою, що особливо важливо для людей з синдромом сухого ока, у яких носіння лінз може викликати дискомфорт. До того ж контактні лінзи можна носити під час хвороби (у тому числі і при банальному нежиті), а також при кон'юнктивіті, кератиті і навіть при прийомі оральних контрацептивів. І ще один невеликий, але вагомий мінус - в ясний погожий день контактні лінзи (навіть забезпечені УФ-фільтром) все-таки не можуть замінити сонцезахисні окуляри. Справа в тому, що лінзи можуть захистити від шкідливої дії сонячних променів (у тому числі від відображених і периферичних) тільки внутрішню частину ока. При цьому очне яблуко і прилегла до ока шкіра залишаються не захищені. Саме тому при носінні контактних лінз автомобілістам необхідно користуватися і сонцезахисними окулярами.

Якщо окуляри, то які?

Ні в якому разі не можна робити цей вибір самим. Це - справа офтальмолога, до якого обов'язково слід звернутися до отримання прав чи найближчими місяцями після початку водіння. А потім - регулярно, не рідше, ніж раз на рік.
У звичайному житті людина з порушеннями зору може дозволити собі не носити окуляри зовсім або носити більш слабкі лінзи, ніж потрібно, але в салоні авто потрібні такі «окуляри», в яких зір буде оптимальним.
У водія не повинно бути необхідності постійно або час від часу поправляти окуляри що з'їжджаються на ніс - це відволікає від дороги і погіршує зір. Тому слід вибирати оправи з якісними носоупорами і відповідні за розміром. Також важливий дизайн оправи - дужки повинні бути тонкими, щоб не заважати огляду.

Для водіїв рекомендовані полімерні лінзи (пластик, склопластик), так як він більш легкий і не б'ється (найбільш міцні матеріали - полікарбонат і різні комбіновані матеріали: трайвекс та ін.) Хоча полімерні лінзи можуть змінювати свої властивості з часом, за оптичними властивостями вони не поступаються лінзам зі скла, які заборонені до використання водіями. Втім, є виключення: використання спеціальних технологій дозволяє виготовляти скляні лінзи, які, розбиваючись при ударі, не розсипаються на дрібні осколки.

Будь яка пофарбована лінза буде затримувати більше світла. Тому в ідеалі окуляри повинні бути прозорими. Слід мати на увазі, що за міжнародним стандартом ІСО 14889 лінзи для водіння автомобілем зі світлопропусканням менше 75% в нічний час не дозволені, незалежно від їх кольору.

Захисники і рятівники

Сьогодні можна купити окуляри для водіїв зі спеціальними покриттями, що мають різні захисні властивості.
Антиблікові покриття. Таке скло пропускає більше світла і допомагає очам набагато швидше відновлюватися після осліплення фарами інших автомобілів. Тому в умовах поганої видимості на дорозі вони можуть значно поліпшити якість зору. Зазвичай ці покриття наносять на одну або обидві поверхні лінз. Однак такі окуляри потрібні тільки для людей з проблемним зором. Тим же, хто добре бачить, немає необхідності носити лінзи без діоптрій з покриттям антивідблиску, оскільки будь-яка лінза знижує світлопропускання.

Поляризаційні лінзи. Ефективно захищають і від сліпучого сонця, і від відбитого світла. Поляризаційні фільтри застосовують і на окулярах з діоптріями, і на звичайних, сонцезахисних, які хороші в день, але категорично неприйнятні для водіння вночі або при поганій освітленості.

Фотохромні очки («хамелеони»). Відрізняються тим, що змінюють колір залежно від освітлення: на сонце темніють, а в приміщенні стають прозорими. Використання їх за кермом можливо, але треба пам'ятати, що значна частка ультрафіолету затримується лобовим склом, що знижує сонцезахисну ефективність таких лінз.

Окуляри-«антифари» (з жовтими або жовто-помаранчевими лінзами, що затримують синій колір спектру). Такі окуляри підійдуть і для водіння в нічний час, і при похмурій погоді, оскільки збільшують контрастність «картинки». Але головне, що повинні знати водії, які сідають за кермо у сутінки, що для нічного водіння потрібна найбільш точна корекція. Адже в темряві зіниця розширюється, що призводить до істотного збільшення зорових перешкод, і зір (особливо контрастна чутливість) стає гірше.

17.01.2012



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250