Зимове паркування: 7 головних помилок водіїв
Бувалі водії часто жартують, що паркування взимку - це окремий вид мистецтва, осягнути яке дано далеко не кожному. Головна проблема в тому, що під колесами автомобіля не асфальт або грунт, а лід, відповідно, будь-який необережний рух під час рушання з місця або при спробі зупинитися може привести до того, що автомобіль розгорне або поведе. Причому нерідко це трапляється навіть на пішохідній швидкості в 3-5 км на годину.
Нерідко ДТП виникає через те, що водій просто поставив машину під невдалим кутом або в неправильному місці - будь-яка помилка іншого водія призводить до того, що його несе прямо в припаркований на повороті транспорт. Крім того, деякі водії примудряються поставити машину таким чином, що для проїзду між ними і бровкою доводиться в прямому сенсі цього слова протискуватися. Або з міркувань особистої зручності перегороджують шлях пішоходам - а адже їм обходити незручно, вони теж ковзають, падають, в тому числі і на неправильно поставлене машину.
Це не єдина проблема. Так, досить невдало припаркуватися ввечері, щоб було неможливо рушити - якщо вночі пройшов снігопад, то на ранок автомобіль буде завалений заметами. А якщо мова йде не про парковку в установленому місці (наприклад, «кишені» у дворі), а на засніженій клумбі, то двірники там не прибирають, трактор і вантажівки також не їздять - на те, щоб відкопати машину, може піти не одна година.
Ясна річ, що такі ситуації виникають не через те, що водії погані і думають тільки про себе, а через дефіцит паркомісць у великих містах. Проте я впевнений, що краще пройти зайві 5 хвилин до будинку, ніж на наступний день шукати СТО для кузовного ремонту.
НЕ ЗАВАЖАЙ СПЕЦТЕХНІЦІ!
Багато водіїв часто скаржаться на погану роботу комунальників - мовляв, чистять дороги погано, реагують на снігопад пізно, дороги посипають занадто агресивною для кузова автомобіля хімією. А тим часом часто роботі комунальних служб заважають кинуті біля краю дороги автомобілі - трактор з ковшем, в результаті, чистить лише крайню ліву і середню смуги, але не здатний привести в порядок крайню праву смугу і узбіччя. Причому, нерідко власники залишають автомобілі на узбіччі не на 2-3-6 годин, а на тиждень-другий.
Проблема настільки серйозна, що в цьому році в Київській адміністрації навіть розглядали питання повернення евакуаторів на дороги. Причому, з урахуванням складних погодних умов, цілком можна сказати, що такі автомобілі істотно заважають проїзду автотранспорту - в постанові Кабміну, що регулює роботу евакуаторів, це є підставою для того, щоб автомобіль забрали на штрафмайданчик.
Аналогічно з паркуванням у дворі: тракторист жеку і радий був би почистити край дороги, але зробити це неможливо через те, що деякі водії залишають там автомобілі на кілька днів, тижнів, а то і місяців. Радимо водіям-сусідам домовлятися і координувати свої дії. Якщо комунальники не виділяють трактор, паркомісця і проїзд можна чистити і самостійно, поділивши територію між сусідами. У будь-якому випадку, це краще, ніж самому ж впасти, послизнувшись, на свою ж машину.
ЗАЛИШАЙТЕ МІСЦЕ ДЛЯ ПІШОХОДІВ
Виправдань для водіїв, які паркуються так, що перегороджують шлях пішоходам (на фото), немає ніяких. Ясна річ, що хочеться «парканутися» на розчищеному двірником тротуарі і не мати потім проблем з рушанням з місця. Але тротуар чистять для пішоходів, а не машин, і, блокуючи їм прохід, можна стати жертвою акту вандалізму. Наприклад, виявити «випадково» розбите скло, видряпані на кузові, слово з трьох букв або зіткнутися з необхідністю міняти на морозі пробите колесо.
Згідно з ПДР, по-перше, рух по тротуарах заборонено (окрім як необхідності проїзду до місця дозволеної стоянки). І хоча за це в Києві та інших великих містах з дефіцитом паркомісць і не штрафують, зловживати їздою по пішохідній зоні не можна. По-друге, навіть якщо на тротуарі є офіційно дозволена парковка, ставити машину потрібно таким чином, щоб для вільного проходу пішоходів залишалося хоча б 1,5 метра (в ПДД вказано значення в 2 метри, але на практиці виконати цю умову складно - настільки широкі тротуари у нас зустрічаються рідко).
ЗАЇЖДЖАЮЧИ В ЗАМЕТ, ДУМАЙТЕ ПРО ВИЇЗД
Ясна річ, що паркуватися краще в добре очищеному місці і, бажано, на асфальті. Проте зробити це виходить дуже рідко - як правило, у водіїв є вибір лише між більш глибоким і менш глибоким заметом. Перед тим як запарковаться, потрібно підготувати собі можливості для виїзду, тому як заїхати в замет легко, а от вибратися з нього вранці без 40-60 хвилин роботи лопатою, неможливо. У той час як на те, щоб розчистити собі паркомісце, піде не більше 10-15 хвилин.
Але і це не є гарантією того, що вранці вийде легко рушити з місця - вологе українське повітря призводить до того, що навіть розчищений асфальт за ніч покривається кіркою льоду. Боротися з цим легко, якщо возити з собою в багажнику невеликий кульок з піском і рівномірно посипати паркомісце його вмістом.
Якщо і це не допомогло, то розтопити лід можна звичайною кухонною сіллю або розбити його за допомогою лопати. Але ця порада більше підійде для мешканців приватного сектора.
ВНИЗУ КРИЖАНОГО МІНІ - СПУСКА
Влітку ми на невеликі спуски-підйоми (під кутом до 10 градусів) уваги особливого не звертаємо - подумаєш, легка нерівність. Але як тільки вона стає крижаною, ситуація відразу ж змінюється: підйом по льоду на таку «гірку» часто супроводжується пробуксовкою. А спуск - юзом. Тепер додамо до цих умов ще й необхідність повернути - і отримаємо потенційно аварійну ситуацію. У дворі житлового будинку вона ще й може посилитися підслизнувшимся та впавшим пішоходом або просто вискочившим на і без того нелегкий шлях автомобілем. Водій, який поставив на цьому шляху свою машину (див. фото), перетворює її в потенційну мішень для тарану. А ймовірність такого ДТП є дуже високою.
БІЛЯ УЗБІЧЧЯ НА ПІДЙОМУ / СПУСКУ
Ситуація хоч і схожа не зазначену вище, однак відрізняється тим, що немає перехрестя. Начебто ймовірність ДТП нижче, однак все одно ми не радимо ризикувати своїм автомобілем. Справа в тому, що зимовим вечором оглядовість у водія погана і автомобіль що стоїть попереду він може побачити пізно для того, щоб об'їхати його плавно. В результаті йому доведеться гальмувати в ожеледь, маневрувати і тим самим створювати складності для автомобілів що їдуть позаду, а також тих, хто їде назустріч. Помилка будь-якого з учасників дорожнього руху призводить до ланцюжкової аварії, в тому числі страждає і невдало запаркований автомобіль. У показаному на фото прикладі краще однією віссю заїхати на брівку.
СТОЯНКА НА НІЧНОМУ ПАРКІНГУ
Сьогодні майже у всіх районах Києва з подачі місцевої влади організовуються так звані нічні паркінги: уздовж дороги вішають знак платного паркування, ставлять дідуся-охоронця і збирають з водіїв, які там ставлять машини, по 10 грн. Задумка, може, й непогана, але створює одразу дві аварійні ситуації.
По-перше, автомобілі часто ставлять перед виїздом з двору. В результаті водій що виїжджає, якому потрібно повернути наліво (на фото), не бачить автомобілів, які їдуть по крайній лівій смузі. По-друге, автомобілі на таких паркінгах ставлять ялинкою - виїжджаючи заднім ходом водій не бачить автомобілів, які їдуть позаду, а вони можуть не встигнути зреагувати на авто що виїжджає.
НА РОЗІ КРУТОГО ПОВОРОТУ
Парковка, показана на фото, створює складності для водіїв навіть влітку: замість двох смуг для роз'їзду машин залишається одна. Крім того, припаркований таким чином автомобіль загороджує огляд і навіть перегороджує прохід пішоходів, яким доводиться обходити автомобіль, виходячи при цьому на проїжджу частину. Однак ситуація з парковками у великих містах така, що водії і пішоходи адаптувалися до подібних складнощів і поводяться обережно. Але от взимку в ожеледь ситуація змінюється. Один з варіантів розвитку подій: пішохід сковзається і падає, водій, який в'їжджає у двір під кутом, б'є по гальмах - і машину заносить. Добре, якщо постраждає тільки залізо ...
03.02.2012
Останні події в автосвіті