Чи потрібне скасування транспортного збору?
Це та інші актуальні податкові питання обговорювалися сьогодні під час круглого столу «Прем'єра автоподатків-2011», який був організований ІА «Наш Продукт».
Нагадаємо, що згідно з проектом нового Податкового кодексу, транспортний збір буде оплачуватися тільки один раз - при купівлі авто, а не кожні два роки. Але при цьому істотно збільшать акциз на бензин, з 132 до 182 євро за тонну.
Генеральний директор ВААІД Олег Назаренко вважає, що так сильно підвищувати акциз не потрібно, для компенсації скасування збору досить підняти вартість палива всього на 7 копійок.
Олега Назаренко підтримав і Сергій Сапегін, директор НТЦ «Психея», на його думку: «Розмір акцизу завищена приблизно в 2,5 рази. До того ж якщо раніше кошти надходили безпосередньо в ДАІ, то тепер вони будуть відправлятися в держ. бюджет, а значить проконтролювати на що будуть витрачені гроші і як кошти будуть розподілятися по регіонах буде складніше ».
Представник Мінфіну України Оксана Сапіга зазначила, що таке збільшення акцизу цілком виправдано. По-перше, кошти необхідні для будівництва доріг до футбольного чемпіонату «Євро-2012», а по-друге, існуючі на сьогодні акцизні ставки, значно нижче, ніж у сусідніх держав.
Проти ідеї скасування транспортного збору виступив президент ВААІД Станіслав Щербина, на думку якого, процедура заміни транспортного податку на підвищений акциз до кінця не продумана, і чим така ситуація може обернутися в подальшому, ніхто не знає. До того ж пан Щербина нагадав, що Україна майже єдина в Європі країна, де автомобіль є акцизним товаром.
Підводячи підсумки дискусії можна сказати, що в разі скасування щорічного транспортного податку та підвищення акцизного збору на паливо вартість бензину може піднятися мінімум на 40-50 коп. Точні цифри ніхто назвати не зміг, тому що ціна на паливо залежить від багатьох факторів, а не тільки від акцизу.
12.10.2010
Останні події в автосвіті