Коли міняти зимову гуму на літню?
Проблема зміни гуми полягає в тому, що немає якоїсь однієї дати, коли точно треба «перевзуватися». Доводиться орієнтуватися по погоді, тим більше клімат в нашій країні слабо передбачуваний. До цього варто поставитися серйозно, не відповідна погоді гума може привести до аварій, причому серйозних. Це відноситься і до літньої гумі на льоду і до зимової на сухому асфальті.
Існують деякі періоди восени та навесні, в які всі автолюбителі змінюють гуму. Але хтось раніше, хтось пізніше. Небезпека полягає в тому, що погода мінлива в цей час, теплі деньки, що здаються вже або «ще» літніми можуть раптово змінитися на холодні зі снігом. Ще вночі або зранку, коли всі їдуть на роботу, любить утворюватися лід з вчорашніх калюж.
Коли ставити зимову гуму?
Затягування зі зміною літньої гуми на зимову набагато небезпечніше весняної ситуації, коли необхідно змінювати навпаки. Перший снігопад збирає недосвідчених любителів літньої гуми і змушує вивертати кишені на кузовний ремонт. У народі цей день називають «Днем бляхаря». Не варто думати, що зимові шини призначені тільки для їзди по снігу або льоду, коли на градуснику нижче нуля. Справа в тому, що для різних типів гуми застосовують різний склад і літня при нижче +7 градусів починає дубіти, внаслідок чого зменшуються зчіпні властивості, отже, збільшується гальмівний шлях. Орієнтуйтеся на цю середньодобову температуру. Додатковим бонусом для більш ранньої зміни будуть поки ще терпимі черзі на шиномонтаж. Найголовніше, щоб до першого снігопаду ви були вже на зимовій гумі. Якщо це не так, їхати на ній не можна!
Коли ставити літню гуму?
У цьому, весняному випадку все майже так само. Тільки затягування зі зміною може привести до зносу зимових коліс і втрати шипів. Адже зимова гума більш м'яка і при нагріванні вона стирається дуже, дуже швидко.
Варто так само враховувати середньодобову температуру і в який час доби Ви, звичайно пересуваєтеся на своєму авто. Якщо їздите на роботу вранці і назад ввечері, а вдень машина стоїть на стоянці - поспішати одягати літню гуму не варто. Так само, якщо ви пересуваєтеся тільки по дорогах, не заїжджаючи у двори, де за традицією завжди лід і сніг, то гуму можна змінити.
Ті, у кого гума не шипована поспішати в шиномонтаж не варто - слід дочекатися плюсової температури вночі і близько +10 градусів вдень.
Для шипованих коліс ситуація складніша, сухий асфальт сильно зношує гуму, кілька днів їзди рівні тисячам зимових пробігів. Орієнтуйтеся по ситуації на дорогах, по яких ви часто їздите.
Є універсальний варіант для таких «перехідних» періодів - це всесезонні шини. Але в цьому випадку вам доведеться виділити з бюджету кошти на додатковий комплект, адже «всесезонка» - вона ні влітку, ні взимку, не працює як треба.
21.02.2012
Останні події в автосвіті