Мерія Києва закликає «стукати» на маршрутників

Мерія обіцяє прислухатися до сигналів від громадськості. Невже на хамство водія, паління під час поїздки, «блатний» репертуар з динаміків знайдеться управа?

Влада взялася за маршрутки і пропонує киянам «капати» на них в мерію. Як пояснює перший заступник начальника главку транспорту і зв'язку КМДА Іван Шпильовий, причина посилення контролю - в тому, що багато маршрутних таксі нещодавно підняли тарифи, а якість послуг поки не змінюється. Наприклад, просять сигналізувати, якщо цей вид транспорту ловодиться довго чекати на зупинках. Взимку це особливо важливо, адже люди, відморозив ноги на зупинці, ризикують захворіти. «Главк посилив контроль за виконанням перевізниками умов договору, в якому обмовляється графік руху, кількість машин на маршруті, техніка безпеки. Якщо перевізник не виконує умови, главк робить попередження - за три дні треба виправити недоліки. Після закінчення терміну, якщо перевізник не виправляє це, ми розриваємо з ним договір на обслуговування маршруту і оголошуємо конкурс для визначення нового перевізника », - сказав Шпильовий. У минулому році, за його словами, з цих причин було анульовано сім договорів з перевізниками. У Києві більше 60 перевізників і більше 2,5 тисячі маршруток.

Дзвонити незадоволеним пасажирам потрібно за номером 15-51 в call-центр КМДА, звідки скарги будуть передавати в главк транспорту. Правда, в 2010 році, як сказали нам у call-центрі, на проблеми транспорту скаржилися лише 10% тих, що дзвонять, 80% - на ЖКГ.

Якщо є обурення постійними запізненнями маршруток на тому чи іншому напрямку, то пасажиру потрібно перевірити, який графік руху маршруток вивішений на зупинці транспорту. Якщо інтервал руху не витримується - треба сміливо телефонувати до мерії.

Щоправда, як сказав нам голова Асоціації перевізників Віталій Рева, графік у договорі не жорстко обумовлений: «Маршрутні таксі повинні висаджувати пасажирів на вимогу, тобто часто зупинятися, значить, збої можливі». У деяких випадках затримки транспорту можуть бути з-за несподіваних поломок машини або пробок на дорозі. Якщо ці «виправдувальні» причини підтвердяться, перевізнику відповідати не доведеться. Однак якщо з'ясується, що запізнення систематичні, і причина в тому, що на маршруті мало машин або вони подовгу стоять на зупинках, намагаючись набити побільше пасажирів, то перевізнику доведеться відповідати.

До речі, переповнений під зав'язку транспорт - теж привід поскаржитися. За Правилами перевезень, в «Богдані», наприклад, може їхати до 45 пасажирів (при 20-22 сидячих місць) за раз - кількість сидячих і стоячих місць повинно бути зазначено в салоні.

Поскаржитись можна також на хамство водія, паління під час поїздки, гучну музику або «блатний» репертуар з динаміків і брудний салон. Для цього потрібно зафіксувати час порушення і маршрут.

У перевізників у відповідь є свої вимоги до пасажирів. «Ми очікуємо від пасажирів також ввічливого ставлення і дбайливого ставлення до майна маршрутки і просимо не різати, і не розписувати сидіння і салон. А від влади чекаємо розробки оптимальної маршрутної мережі, щоб різні види транспорту не дублювали один одного, створюючи непотрібну конкуренцію. Маршрутки - не основний вид транспорту, вони повинні забезпечувати підвезення пасажирів з масивів до транспортних магістралей. Зараз відбувається навпаки », - вважає Віталій Рева.

24.01.2011



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250