Як привести в порядок автомобіль після зими
Головну біду - морози в - 20 градусів - українські автолюбителі вже пережили. Але це не означає, що можна розслаблятися. Березень - самий час усунути в машині проблеми що накопичилися і підготувати своє авто до весни.
Лікуємо кузов
Взимку агресивна середа постійно атакує кузов машини, але при мінусовій температурі хімічні процеси сповільнюються. А як тільки потепліло - забиті сіллю і брудом подряпини перетворюються на осередки корозії. Тому першим ділом машину ретельно потрібно помити. Причому вимити потрібно не тільки лакофарбове покриття, а й днище з колісними арками. У міру просихання варто підрахувати втрати, понесені за зиму. Всі відколи, тріщини і подряпини лакофарбового і захисного покриття автомобіля необхідно обробити. Препарати автохімії для дрібного кузовного ремонту автомобіля впораються з невеликими пошкодженнями лаку і фарби. Якщо ж необхідно зафарбовування окремих подряпин, тут краще звернутися до професіоналів. Нанести антикорозійне покриття теж буде не зайвим. Не зашкодить кузову автомобіля нанесення поліролі, захисної або відновлюючої. Застосування комплексу поліролей або професійна поліровка із застосуванням спецзасобів посилить ефект і термін дії захисних складів.
Сушимо салон і підкапотний простір
Під килимами за зиму любить збиратися вода, тому їх потрібно витягнути і висушити. Важливо не тільки прибрати бруд, змити сіль, але і як слід просушити автомобіль. Під килимки можна покласти спеціальні шматки всмоктуючої тканини - її продають в будь-якому автомагазині або гіпермаркеті. Деякі водії для цього використовують звичайні ... памперси!
Загляньте під капот. Бруд і дорожні реагенти мають властивість накопичуватися на внутрішніх поверхнях моторного відсіку і агрегатах, що сприяє поширенню корозії і погіршення тепловіддачі. Перевірка дренажних отворів і стоків та їх чистка позбавить від утворення іржі в прихованих порожнинах кузова.
Перевіряємо акумулятор та електрику
Після важких запусків двигуна під час морозу акумулятор не завжди здатний повністю відновитися від генератора, тому щоб батарея служила довго і надійно, потрібно перевірити її заряд, а в разі необхідності - зарядити до максимуму від спеціального пристрою. У обслуговуваних акумуляторах може знадобитися перевірка рівня електроліту і доливання дистильованої води. Нехтувати цими нескладними процедурами не варто. В теплу пору двигун легко запуститься і від розрядженого акумулятора, а от служить в такому стані джерело живлення значно менше. Крім цього, необхідно перевірити якість ізоляції високовольтних проводів. Зробити це можна без приладів. Досить у темряві запустити двигун і заглянути під капот. Якщо ізоляція не в порядку, по проводах будуть проскакувати іскри, такі проводи доведеться замінити. Після зимової експлуатації треба перевірити стан свічок запалювання. Їх потрібно ретельно очистити, а якщо вони відслужили свій термін - замінити.
Перевіряємо гальма і підвіску
Вереск або скрегіт при гальмуванні - вірна ознака того, що заміні підлягають гальмівні колодки. До перевірки стану шлангів, супортів, гальмівних дисків і рівня рідини варто підійти дуже серйозно - від цього безпосередньо залежить ваша безпека. Якщо з моменту заміни гальмівної рідини пройшло два роки, то її варто замінити. Особливо це стосується імпортних дорогих автомобілів. Загляньте під машину. Якщо на амортизаторах є патьоки рідини, є сенс замінити амортизатор. Потріскані або рвані гумові пильовики шарнірів і кульових опор також підлягають заміні.
Міняємо масло і фільтри, видаляємо вологу з бензобака.
Якщо в двигуні і трансмісії було залито всесезонне або зимовий масло, то його необхідно замінити на літнє, більш густе. Адже після зими продукти зносу у великій кількості потрапляють в масло і двигун, накопичуються в масляному фільтрі. Не забувайте, що зміна масляного фільтра - обов'язкова операція при заміні масла. При необхідності змінюються прокладки картера і клапанної кришки. Паливний і повітряний фільтри теж краще замінити - після зими вони, як правило, забиті брудом. Корисно залити в паливний бак якусь спиртовмісну присадку. За зиму в ньому накопичується конденсат. Вода не змішується ні з бензином, ні з соляркою, а з спиртом - легко.
Перевіряємо систему охолодження і кондиціонування повітря
Стан радіатора, помпи, термостата, рівень і якість охолоджуючої рідини краще перевірити до настання спеки. Якщо рідина каламутна або помітно змінила колір, краще її злити, промити систему охолодження і залити нову рідину. Кондиціонер для профілактики радять періодично включати навіть взимку. Якщо раптом кондиціонер починає посвистувати, потрібно перевірити стан компресора, при необхідності заправити систему фреоном. Зробити це можна в будь-якому автосервісі. Варто також перевірити стан салонного фільтра. Бруд, який накопичується на ньому за зиму, іноді видно навіть неозброєним оком - цей фільтр теж краще поміняти.
Міняємо гуму
Якщо зимові шини відпрацювали зиму по повній програмі, розгубивши шипи і неабияк полисіли, про шиномонтаж можна тимчасово не думати, тому що для наступної зими такі колеса вже не підійдуть, а в якості літньої гуми (без екстриму з гонками під час проливного дощу) вони цілком згодяться. Якщо ж зимові покришки зуміли зберегти обличчя і готові відкатати ще одну зиму, краще їх поберегти і з настанням стабільного тепла вище + 7 і появою сухого асфальту змінити на «літо».
27.02.2012
Останні події в автосвіті