Якщо залити поганий бензин - що буде, і що потрібно робити потім
Саме визначення «поганий бензин» має на увазі, що в паливі - підвищена кількість металовмісних присадок, свинцю, або нафталіну, або етилового спирту, ацетону, або паливо не відповідає заявленому октановому числу. Або всі перераховані чинники присутні разом. Наслідки використання поганого палива.
Використання бензину з таким «набором» веде до:
передчасного зносу двигуна,
порушення роботи паливної системи, бензонасоса, датчика детонації,
кисневого датчика (лямбда-зонда),
каталізатора,
свічок запалювання (як правило, - страждають в першу чергу),
порушується робота інжектора.
В результаті такої заправки доведеться замінити практично все, що мало контакт з цим бензином, чистити форсунки, колектори, промивати бак.
Як визначити, що залитий поганий бензин
Якщо бензин уже потрапив в бак, визначити його якість побутовими методами неможливо - це можливо лише в лабораторних умовах.
Численні міркування в Інтернеті про те, як повинна розтікатися «правильна» крапля палива на білому папері, або як не повинен пахнути бензин - на практиці не застосовні: їх похибка становить щось близько 100% (технічний + людський фактор).
Визначити якість палива побутовими методами неможливо
На сьогоднішній день існують побутові бензиноміри (нефтеденсіметри), але і вони дозволяють лише відрізнити бензин від солярки, і не здатні виміряти кількість домішок або величину октанового числа.
Таким чином, автолюбителю залишається визначити якість бензину лише за фактом поведінки свого автомобіля. Неякісний бензин проявляє себе таким чином:
1. Збільшується витрата палива. Спочатку справний автомобіль погано заводиться (або взагалі не заводиться), глохне.
2. Знижується розгінна динаміка і потужність.
3. Двигун працює з перебоями, «стрибають» оберти на холостому ходу.
4. Утворюється чорний або червоний нагар на свічках запалювання.
Те, що залитий поганий бензин, звичайно відчувається не відразу (це ще залежить і від наповненості бака), а тільки тоді, коли неякісне паливо потрапить в паливопровід. За цей час цілком можна встигнути від'їхати від заправки на 10-15 км.
Якщо, ледь від'їхавши від заправки, двигун заглох - причина, швидше за все, в забрудненості палива водою і механічними домішками.
Якщо двигун не розвиває потрібної потужності, чути металевий стук - причина, швидше за все, в низькому октанове число палива.
Що робити відразу
У кожного водія повинно увійти у звичку брати в касі і зберігати касовий чек. Тільки з його допомогою можна буде довести, що паливо було продано саме на певній заправці.
Якщо ви від'їхали від заправки, і по поведінці автомобіля визначили, що заправилися «чимось не тим» - відразу ж припаркуйте автомобіль. Подальший рух - небезпечний для автомобіля!
Потім слід повернутися на заправку і зажадати від її співробітників викликати когось із керівництва. Крім того, на заправках вказують телефони гарячої лінії, зателефонувавши за якими можна пред'явити претензії.
1. Отже, перше, що потрібно зробити - це заявити про проблему керівництву заправного комплексу.
2. Слід взяти проби палива з колонки і з бака.
Для цього потрібно викликати експерта ліцензованої лабораторії. Акредитація лабораторії - ознака відповідальності лабораторії за результати аналізів, тому що її діяльність контролюється державою.
Ряд великих «заправних» брендів має в своєму складі (або наймає) пересувні і стаціонарні лабораторії для контролю палива. В крайньому випадку - для відбору проб та аналізу бензину можна викликати експерта з будь-якої іншої («незаангажованої») акредитованої лабораторії.
Відбір проб проводиться при свідках в присутності представника АЗС в чисту скляну тару. Беруться три проби - одна залишається на заправці, друга віддається на аналіз, третя - контрольна.
При цьому, більшість заправок слідують правилу: якщо бензин якісний - за лабораторний аналіз платить водій, якщо неякісний - платить заправка (і відшкодовує вартість ремонту).
До речі, треба сказати, що є «заправні» бренди, які, незалежно від результатів аналізу, самі оплачують роботу лабораторії. Зрозуміло, це відноситься до великих мереж заправок.
3. Автомобіль потрібно відбуксирувати на СТО, яка в змозі визначити причину поломки, провести експертну оцінку збитків та вартості ремонту автомобіля, а також видати відповідний акт.
Що робити потім
Потім слід чекати результатів експертної оцінки автомобіля та результатів аналізів. До речі, експрес-аналіз палива в мобільних лабораторіях займає не більше 15 хвилин.
Якщо експерти підтвердили неналежну якість палива, велика ймовірність того, що власники АЗС постараються вирішити проблему в досудовому порядку - запропонують відшкодувати витрати на ремонт і навіть відшкодувати моральну шкоду. Погана слава нікому не потрібна.
Якщо ж власники АЗС не згодні з результатами експертизи палива - пряма дорога до суду.
Але до цього власнику авто слід також врахувати можливість того, що вся справа може бути і не в паливі (інакше у заправки відразу ж зібралася б колона заглохших машин) - причину найкраще визначать таки на СТО.
Як убезпечити себе від неякісного палива
Для початку потрібно постаратися уникнути заправки з неякісним бензином. Теоретично (і дуже приблизно) якість бензину можна оцінити за зовнішнім виглядом самої заправки або заправного комплексу:
Заправлятися краще на заправках відомих брендів. Заправка має бути доглянутою, працівники охайно одягнені.
«Європейські» види палива більш кращі для автомобіля (і є предметом гордості заправки) - тому відповідність палива європейським стандартам вказується на стелах у заправки і на самій колонці. У випадку, якщо заправник стверджує, що бензин - з серії «Євро», але на колонці це не вказано - він говорить не правду.
Якщо заправка невідомого (або маловідомого) вам бренду, але чиста, доглянута, працівники охайно одягнені - велика ймовірність того, що на ній реалізується якісний бензин.
Якщо заправка недоглянута - на ній краще не заправлятися (або залити лише той мінімум, який дозволить доїхати до наступної заправки).
На заправці зверніть увагу на дані про аналіз палива - цю інформацію розміщують на видному місці, звичайно поруч з касою.
Один з показників неякісного палива - низькі ціни. Розрив у ціні на 5-10 копійок від середнього по регіону є наслідком конкурентної боротьби, а ось розрив у 20-30 копійок - повинен насторожити автомобіліста.
Ще потрібно додати, що дрібні нафтотрейдери (у яких не більше 5-7 заправок) не можуть собі дозволити ввозити паливо з-за кордону - для них це не рентабельно. На таких заправках навряд чи знайдеться паливо Євро-стандарту, а ймовірність «разбодяжіванія» - вище.
Підсумок
Заправляйтеся на перевірених заправках.
На заправці зверніть увагу на її зовнішній вигляд, наявність інформації про аналіз палива та телефону «гарячої лінії».
Завжди беріть і зберігайте касові чеки.
На автомобілі, заправленому «бодягою» їхати не можна - це призведе до ще більшого збитку.
Кращий варіант (і досить ймовірний) - це коли після експертизи власник АЗС запропонує відшкодувати витрати. В іншому випадку доведеться звертатися до суду, і на чию користь він прийме рішення - прогнозувати складно
26.03.2012
Останні події в автосвіті