Що буде якщо не міняти масло своєчасно

Навіщо взагалі двигуну масло

Нагадаємо кілька широко відомих (а, може, і не дуже широко відомих) речей.

Масло знижує тертя між поверхнями що труться і захищає двигун від зносу. За допомогою масла створюється тонка плівка між рухомими деталями, яка і зменшує тертя.
замена маслаВарто зауважити, що після простою автомобіля все масло накопичується в картері, і під час запуску (і перші кілька секунд після нього) двигун працює «на суху», поки масляний насос не прокачає масло по всій системі. В ці секунди двигун піддається великим навантаженням.

Більш того, в деяких моделях автомобілів з автоматичною коробкою передач, масло починає циркулювати тільки при перекладі селектора АКПП в режим «Драйв». Тому й прогрівати авто бажано саме в цьому режимі (див. інструкцію по експлуатації свого авто).

Масло відводить тепло. Радіатор і охолоджуюча рідина, звичайно, теж виконують свою функцію, але масло відводить тепло, омиваючи, безпосередньо місця тертя. Для більшої ефективності в деяких моделях двигунів застосовують навіть спеціальні маслоохолоджувачі.

Масло захищає від корозії. Деталі всередині двигуна працюють в особливо несприятливих умовах - вони знаходяться під впливом високих температур, великих перепадів температур, під впливом продуктів згоряння. Присадки і добавки, що знаходяться в маслі - допомагають уникнути корозії.

Строго кажучи, присадки і добавки - це різні складові масла. Присадки - це речовини, які при змішуванні з маслами змінюють їх властивості, а добавки не змінюють властивості, а додають нові.

Масло видаляє продукти згорання і зносу двигуна. У маслі накопичуються продукти згоряння (нагар, сажа), а також неминуче виникають продукти зносу тертьових поверхонь (металевий пил, стружка). Потім, при заміні масла, ці продукти зносу видаляються.

Що відбувається, коли масло «старіє»
замена маслаЗ часом, навіть у самому справному двигуні, відбувається процес старіння масла: «спрацьовуються» присадки, масло окислюється, в маслі накопичуються різного роду забруднення. Відповідно, масло все гірше і гірше виконує всі вищеперелічені функції.

І настає час, коли моторне масло слід видалити разом з усіма продуктами згоряння, відпрацьованими присадками, залишками життєдіяльності двигуна, і замінити новим. При заміні масла важливо пам'ятати про те, що заміни потребує і масляний фільтр - інакше залишки бруду з нього потраплять у нове масло.

Отже, на «старому» маслі:

погіршуються змащувальні властивості, що збільшує тертя між рухомими частинами, в результаті збільшується навантаження на двигун, двигун може «стуканутого», що веде до необхідності капітального ремонту. У менш запущеному випадку, скоротиться ресурс двигуна, він буде перегріватися, збільшиться споживання палива;
масло гірше відводить тепло - в результаті двигун ще більше перегрівається;
зменшується захист від корозії;
продукти згорання і зносу починають накопичуватися всередині двигуна, а потім заб'ють масляні канали, що в результаті також може привести до капремонту двигуна.

Як часто потрібно міняти масло

Інтервал заміни масла вказаний в інструкції з експлуатації кожного автомобіля. Конструктори двигунів визначають цей інтервал з урахуванням особливостей двигуна, а також залежно від передбачуваних умов експлуатації автомобіля. Саме тому на різних ринках рекомендації, як з вибору масла, так і по інтервалах його заміни (а також за термінами проходження ТО) можуть відрізнятися.

В Україні (і в Росії) міжсервісний інтервал і інтервал заміни масла для багатьох моделей автомобілів менше, ніж в Європі, і це не завжди є наслідком «спраги наживи» працівників сервісу - а констатація важких умов експлуатації автомобілів в нашій країні.

Більш того, не слід приймати до уваги допуски, зазначені виробниками масел - в наших умовах вони не актуальні. Для довгої і надійної роботи двигуна масло міняти потрібно не рідше, ніж рекомендує виробник автомобіля.

Звичайний рекомендований період заміни масла - 10 тис. км пробігу. Для деяких моделей нових машин виробник вказує міжсервісний інтервал у 15 і навіть 20 тис. км. Це говорить про впевненість виробника в надійності авто, а для власника - це пряме зниження витрат на ТО.

Тим не менш, деякі фахівці радять дотримуватися інтервалу заміни масла саме в 10 тис. км - частіша заміна масла благотворно впливає на двигун і це дозволить автомобілю довше послужити після закінчення гарантійного терміну.

Якщо все ж заміна масла прострочена на 1-2 тис. км, то нічого страшного, звичайно, не відбудеться. Але наступну заміну слід провести раніше на ці ж 1-2 тис. км. Перепробіг в 4-5 тис. км вже вкрай негативно позначається на двигуні.

На синтетичному маслі можна проїхати ще не одну тисячу кілометрів (за чутками, працівники таксі примудряються не міняти масло по 30-50 тис. км), але з кожним обертом двигуна автомобіль все швидше наближається до «капіталки».

Підсумок

Терміни заміни масла описані в інструкції з експлуатації автомобіля, а більш часта заміна масла - йде автомобілю тільки на користь.

Перепробіг в 1-2 тис. км небажаний, але допустимий. Перепробіг понад 4-5 тис. км - вкрай небажаний.

При купівлі б/в машини бажано відразу ж замінити масло.

Отже: що буде, якщо своєчасно не міняти масло? В кращому випадку - повна промивка з демонтажем двигуна, в гіршому - його заміна.

14.05.2012



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250