Як правильно заглушити двигун
В цьому питанні, здавалося б, все ясно. Доїхав до місця призначення - заглушив двигун. Саме так і поступають багато водіїв, і абсолютно марно! Адже різка зупинка двигуна після його роботи в напруженому режимі ні до чого доброго не приводить.
До яких же неприємностей може привести подібна експлуатація автомобіля?
При зупинці гарячого двигуна припиняється циркуляція охолоджуючої рідини і масла, внаслідок чого відбувається перегрів деталей двигуна. На перегрітих поверхнях поршнів і циліндрів утворюється нагар, що знижує в подальшому ефективність охолодження. При зупинці перегрітого двигуна можлива його нетривала робота і при вимкненому запаленні, так зване "краплинне запалювання", а цей режим роботи вже загрожує серйозними поломками.
Електрообладнання при зупинці двигуна на високих обертах так само може вийти з ладу. Адже після виключення запалення регулятор напруги відключається одразу, а генератор ще пару секунд працює за інерцією. У цей момент він виробляє напругу до 50 вольт. При поганому контакті між провідником і клемою акумуляторної батареї або низьку якість самої батареї - вихід з ладу елементів електрообладнання машини гарантований, а там недалеко і до ремонту генератора! Причому, чим більше електроніки в автомобілі, тим імовірніше відмова. Крім електроніки страждають лампи і діоди генератора.
Автомобіль, оснащений турбіною, також підстерігає небезпека. При різкій зупинці циркуляція масла припиняється, змащення підшипників турбіни здійснюється за рахунок його залишків на підшипниках. При перегрітих підшипниках в умовах плавної зупинки турбіни залишки масла випаровуються, підшипники забиваються смолистими сполуками, що в подальшому призводить до поломок.
Усіх описаних проблем легко уникнути! Просто, не варто глушити двигун негайно, потрібно дати йому попрацювати на холостих обертах хоча б тридцять секунд!
16.05.2012
Останні події в автосвіті