Історія мотоциклів марки «Урал»

уралІсторія мотоциклів марки «Урал» бере свій початок з 30-х років 20-го сторіччя. Перед тодішнім СРСР стояло питання про вибір моделі мотоцикла для радянських збройних сил. Після проведених кількох раундів нарад в якості основи мотоцикла вирішили взяти німецький мотоцикл баварського автомобільного концерну BMW: модель R71.

Як випустити мотоцикл? Звичайно скопіювати! Для цього в Швеції анонімно були закуплені 5 мотоциклів BMW R71. Конструкції ретельно були вивчені радянськими конструкторами в 1941 році. Після створення відповідних креслень та затвердження моделі до випуску на Московському мотоциклетному заводі запускається у виробництво мотоцикл М-72. Мотоцикл комплектувався двигунами що випускалися на ЗІС, коробкою передач від КІМ (АЗЛК) і карданним валом і бічною коляскою від автозаводу ГАЗ. На Московському мотоциклетному заводі М-72 випускався аж до 1951 року. Після цього мотоцикл став випускатися на Харківському мотозаводі, при цьому двигуни для М-72 поставляв Київський завод медичних інструментів (!). Мотоцикли Урал також випускалися і на Ленінградському заводі «Красный октябрь».

В період війни, з 25.02.1942 мотоцикли стали виробляти в Ірбіті, саме туди переїхало КБ Московського мотоциклетного заводу. Виробничі площі заводу були змонтовані на базі місцевого пивоварного заводу. Мотоцикл М-72 з 1951 року також став випускатися і на Київському мотоциклетному заводі. КМЗ пішов своїм шляхом випуску та модернізації цієї моделі мотоцикла.

Ірбітський мотоциклетний завод з 1954 року перестав постачати «Урал» збройним силам СРСР і даний мотоцикл став доступний народному господарству Радянського Союзу. Але всі цивільні мотоцикли стояли на військовому обліку та у воєнний час повинні були бути передані в збройні сили.

17.05.2012



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250