У Києві побудують платну трасу
У Києві побудують першу платну дорогу в Україні. Нею стане ділянка Окружної довжиною в 17 км, яка з'єднає Столичне з Бориспільським шосе. Проїзд по ній може коштувати близько 30 грн.
ДЛЯ ФУР. Добудовувати Окружну влада вирішила за допомогою приватників - в будівництво траси вкладеться інвестор, який зможе повернути кошти, стягуючи плату з усіх, хто в'їде на дорогу.
«Проект уже почав реалізовуватися. Португальська компанія розпочала розробку ТЕО. І вже в серпні ми зрозуміємо, скільки часу займе будівництво ділянки від Столичного шосе через Дніпро і в бік Борисполя, якою буде його ціна, і відповідно - яку плату доведеться стягувати з водіїв», - сказав голова Держагентства з інвестицій та управління національними проектами Україні Владислав Каськів. За його словами, можливо, легковикам дозволять їздити по дорозі безкоштовно, а гроші будуть брати тільки з транзитних машин.
«Потрібно розуміти, що це всього лише додаткова дорога, яка в першу чергу необхідна для безперешкодної їзди по Києву фур, транзитного транспорту. В таких проектах основні гроші інвестори заробляють саме на великогабаритному транспорті, а не на легковому. Так що цілком імовірно, що в ТЕО буде передбачений безкоштовний проїзд для приватних осіб», - сказав Каськів. В Європі проїхатися по платній трасі коштує близько 2 грн за кілометр. Якщо з нас будуть брати стільки ж за кожен кілометр, то всю ділянка проїдемо за 34 грн. У КМДА кажуть, що така траса полегшить життя всьому місту, і вже подумують про те, щоб обмежити в'їзд фур у місто. «Великі машини зможуть не заїжджати в місто і не створювати пробки», - сказав заступник голови КМДА Михайло Кучук.
ВИГІДНО. Експерти кажуть, що їздити по такій трасі буде вигідно і киянам, але тільки якщо ціна проїзду не перевищить 25-30 грн. «Зараз відстань від Столичного шосе, далі по Південному мосту, проспекту Бажана, Бориспільській трасі до повороту до аеропорту становить 35 км, що займе, без урахування пробок, близько 35 хвилин. Туж ділянку по новій трасі, виключаючи такі пробкові місця, як розв'язка біля станції метро «Видубичі» та Харківської площі, може зайняти не більше 15 хвилин. Довжина - 17 км, і швидкість, напевно, буде дозволена не менше 90 км/год. Це вигідно, адже і бензину, і часу витратимо в 2 рази менше», - сказав експерт з перевезень Богдан Аганін.
За його словами, в тій же Франції кількість платних доріг складає всього 1%, але на них доводиться аж 50% загального трафіку. Найдорожча дорога там обходиться на наші гроші в 4 грн за кілометр. А в Німеччині за 1 км на платній дорозі платять менше 2 грн. Думки опитаних водіїв розділилися. «Жодної копійки я не збираюся платити, у нас не заробляють як у Німеччині», - був категоричним водій легковика Олексій. Водій же фури Анатолій перевів стрілки: «Нехай замовник платить за дорогу».
28.05.2012
Останні події в автосвіті