Далека дорога: готуємо автомобіль для подорожі
Ви збираєтеся пуститися в подорож на власному автомобілі, це потребує ряд підготовчих заходів.
Можна і рукою махнути - зараз не зима, на трасі не замерзнем. Однак подібна відчайдушність може поставити під загрозу не тільки ваше життя або життя ваших близьких, але і серйозно затьмарити існування зовсім незнайомим людям. Так що якщо вам не до лампочки, то приступимо.
Автомобіль - не дерев'яний брусок, не образливе "відро з болтами", а складний і цілісний механізм, в якому все взаємопов'язане. Одна несправність, навіть найдрібніша, здатна згодом вилитися у великий ремонт або ж накоїти купу бід на дорозі. Ось чому доглядати за автомобілем потрібно не тільки влітку, безпосередньо перед поїздкою, а цілий рік, щоб потім не залишитися без штанів після візиту на СТО або зовсім не пересісти на "11-й маршрут". Але обставини бувають різні, в тому числі і фінансові, так що розглянемо ряд базових і фінальних заходів щодо приведення авто в почуття власної гідності.
Звернемо увагу на рухомі частини. Тобто колеса. Точніше, гуму. Абсолютна більшість вже перейшла на літнє взуття ще в середині весни. І з тих пір особливої уваги цьому елементу не приділяє. Проте обов'язково перевірте тиск в шинах, навіть якщо зовні вони підозр не викликають. Здійснити цей нескладний акт можна самостійно, за допомогою датчика тиску або переносного компресора (ним же можна і підкачати до необхідного рівня), або ж на будь-який СТО або навіть заправці. Найчастіше послуга безкоштовна, тому гріх нею не скористатися.
Нагадаю, що недостатній, втім, як і надмірний тиск в шинах не тільки збільшує витрату палива, що в далекій поїздці може стати критичним моментом, але і негативно позначається на керованості авто і викликає нерівномірний знос гуми. І без зайвих слів зрозуміло, що керованість машини - важливий фактор на заміській трасі, де швидкість значно вище, ніж в міській межі. І навіть така дрібниця може стати причиною трагедії.
Гума взагалі вважається однією з найбільш "ніжних" складових автомобіля. Саме вона приймає на себе весь удар недолугості дорожніх працівників нашої батьківщини. Ями, купини, тріщини, вибоїни та інші чужорідні елементи на асфальтовому покритті заміських доріг можуть привести в непридатність як саму гуму, так і диски. При собі просто необхідно мати домкрат і запасне колесо. Всі ці речі незмінно входять в комплектацію авто, проте перевірити їх наявність на місці буде не зайвим. Повірте, це заощадить вам масу часу і нервів.
Перед далекою поїздкою є сенс заїхати на СТО і провести перевірку основних вузлів. У першу чергу, ходової частини і рідин. Справа в тому, що навіть якщо ніяких сторонніх звуків при їзді ви не чуєте, це аж ніяк не означає, що все в ідеалі. Пильовики рвуться безшумно, а інші звуки можуть бути чутні тільки при певних обставинах. Наприклад, при різкому гальмуванні або на крутому повороті. Знову ж таки іноді простіше вирішити питання на рівні того ж пильовика або стабілізатора, ніж закривати очі на проблему і пізніше вкладатися в повноцінний ремонт ходової із заміною цілих вузлів.
Рідини - це кров автомобіля. Перевірте масло в двигуні, його має бути достатньо і його колір і консистенція не повинні наводити жах. Заклинив на трасі двигун - вірний спосіб провести вихідні не в теплій компанії друзів і рідних, а в супроводі свого авто на найближчу станцію техобслуговування, де вам можуть допомогти, а можуть і розвести руками. Все залежить від серйозності поломки. Та ж ситуація і з рідиною в коробці. Вона змінюється набагато рідше, ніж в движку, але забудькуватості теж не прощає.
Пам'ятаючи про те, що в дорозі може трапитися всяке, потрібно запасатися не тільки бутербродами і прохолодними напоями. Кожен поважаючий себе автолюбитель тримає в багажнику базовий інструментарний мінімум, куди входять гайкові та свічкові ключі, пасатижі, молоток, викрутки та інші пристосування. Ніколи не знаєш, що з перерахованого вище може стати в нагоді в дорозі. Пасатижами можна відвернути голову особливо упертій гайці, викрутка - взагалі універсальний інструмент, як і молоток. Не забудьте і про такий чудовий винахід, як скотч. Липкою стрічкою в разі чого можна "прив'язати" бампер що відвалився або підклеїти тріщину на склі від випадкового каменю.
Багато хто знає, що взимку машини часто замерзають. Що ж, влітку у авто з'являються інші характерні "болячки". Зокрема, перегрів двигуна. А все тому, що деякі недбайливі автовласники забувають про радіатор - серце охолоджуючої системи машини. Якщо радіатор старий, то бажано його хоча б промити і перевірити всі шланги на наявність повітряних пробок. При необхідності - замінити охолоджуючу рідину (антифриз). Якщо з грошима зовсім туго, можна і води залити. Правда, при цьому ризик "закипіти" на дорозі істотно вище.
Правила дорожнього руху зобов'язують водіїв возити з собою три речі - знак аварійної зупинки, вогнегасник і аптечку. Пошукайте в багажнику, вони повинні бути. По-перше, і аптечка, і вогнегасник можуть стати в нагоді самим. По-друге, у даішників не буде зайвого приводу до вас причепитися. Не секрет, що до немісцевих номерів співробітники ДАІ виявляють більше завзяття. Так, і буксирувальний трос теж прихопіть. Польові дороги повні сюрпризів, і сподіватися на те, що у вашого потенційного рятівника виявиться міцний трос - не варто.
Отже, начебто все врахували. Рідини перевірили, комплектність багажника теж. Шини підкачали, воду в бачок склоочисника додали. Пам'ятаємо, що, вирушаючи в далеку поїздку, варто заправити повний бак. Якщо пункт вашого призначення знаходиться в межах ємності бака, то добре. Інакше доведеться дозаправлятися в дорозі і не завжди якісним продуктом.
Інші люблять перед виїздом навести марафет. На чистій машині і їхати в два рази приємніше. Втім, після 100-200 кілометрів наших доріг ваше авто все одно покриється щільним шаром пилу, так що особливо вкладатися в мийку немає сенсу. А вже як люблять комахи вмирати смертю Гастелло на лобовому склі і решітці радіатора - знає кожен, хто хоч раз виїжджав з міста влітку. До речі, останки мух і ос краще змивати відразу по приїзду, інакше потім доведеться попотіти, відтираючи плями що важко виводяться.
Заміська траса - не місце для експериментів. До будь-якої дальній поїздки варто поставитися з усією серйозністю, бо дорога не прощає помилок і недолугості. І якщо ви не впевнені у власних можливостях або силах свого "залізного коня", краще купіть квиток на поїзд. Або витратьте час і гроші на доведення авто до розуму. І щасливої вам дороги!
25.06.2012
Останні події в автосвіті