Паркувальна революція в Києві: підземні паркінги на Хрещатику та оплата по безналу

парковкаУ Києві настає справжня паркувальна революція. Всього за три роки влада планує обладнати 300 тис. паркомісць (зараз їх 70 тис.), забрати з вулиць всіх паркувальників, замінивши їх паркоматами і камерами. Оплачувати стоянку водії зможуть тільки по картці, а осіб що ухиляються від сплати відстежуватимуть контролери по камерах відеоспостереження. Вони ж зможуть штрафувати недобросовісних водіїв на 221 грн.

ПАРКУВАННЯ. Програму «Єдиного паркувального простору Києва» планують затвердити до кінця літа, а реалізувати всі її пункти - до кінця 2015 року. «Зараз вона перебуває на узгодженні в главку транспорту, - сказав голова транспортної комісії Київради Дмитро Олійник. - Сьогодні ми її розглянемо. Програма допоможе позбутися від трьох наболілих проблем. Перша - вічні пробки, які утворюються через брак парковок і того, що водії кидають свої авто прямо на проїжджій частині. Друга - відсутність перехоплюючих паркінгів у метро, де б водії змогли залишати машини, а далі їхати в метро. Третя - проблема культури оплати парковки, коли люди не хочуть платити за стоянку».

Так, кількість паркомісць виросте з 70 тис. до 300 тис., чого цілком достатньо для 1200000 зареєстрованих у Києві машин. Паркінги організують як на проїжджих частинах, тротуарах, так і на окремих територіях, пошук яких вже ведеться. Крім давно обіцяних перехоплюючих паркінгів на станціях метро «Академмістечко», «Святошин», «Сирецька», «Червоний Хутір», «Героїв Дніпра», «Нивки» будуть ще багатоповерхові висотні (на вул. Грінченка, 3-а) і підземні стоянки в центрі: на вул. Прорізна (від Хрещатика до вул. Пушкінська) та Хрещатику (від вул. Інститутська до пл. Європейська).

БЕЗГОТІВКОВИЙ РОЗРАХУНОК. Паркувальників, як планує влада, більше не буде, а на всіх без винятку паркінгах будуть стояти паркомати, не схожі на ті, що працюють зараз. «На них треба буде розраховуватися по безналу, тобто карткою. Можливо, це буде єдина транспортна картка, соціальна картка або карта, схожа на проїзний у метро, з якою паркомат зможе автоматично знімати плату за парковку автомобіля», - сказав перший заступник директора КП «Київтранспарксервіс» Денис Солобаенко. Старі паркомати (їх у Києві встановили 53) міняти на нові не будуть - у них тільки замінять програмне забезпечення, і паркомат зможе теж розраховувати без готівки.

«Ідея стягувати плату за парковку по безналу виникла через те, що багато водіїв відмовляються платити паркувальникам, вважаючи, що вони покладуть гроші собі в кишеню», - говорить Солобаенко. А щоб відстежувати недобросовісних водіїв, що не заплатили за парковку, на всіх парковках встановлять камери відеоспостереження. «Помітивши «зайців», контролери зможуть виїхати на місце і їх штрафувати. Суму штрафу ще не знаємо, але пропонувалися цифри в районі 13 неоподатковуваних мінімумів, тобто 221 грн», - каже Солобаенко.

ЗАБРОНЮВАТИ МІСЦЬ І ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ

Експерти вважають програму «Єдиного паркувального простору Києва» вкрай потрібною, але не до кінця продуманою. «Збільшувати кількість паркомісць необхідно, так само, як і встановлювати на кожній стоянці паркомат. А от зі штрафами для тих, хто не заплатив за паркування, може бути проблема. Справа в тому, що у нас немає закону, на підставі якого людина зобов'язана сплатити цю послугу. Відповідно, штрафувати за несплату теж не можуть. На підставі чого? Для початку потрібні зміни в законодавстві», - сказав експерт з перевезень Богдан Аганін. Водії пропонують додати в програму досвід Москви.
Там для всіх водіїв зробили онлайн-карти всіх парковок, де можна бачити кількість вільних місць на стоянці і навіть бронювати місце собі на певний час.

03.07.2012



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250