Як ввести ДАІшника в ступор?
Яке найпоширеніше порушення правил? Звичайно ж, перевищення швидкості. Якщо ще півроку тому цей вчинок карався виключно втратою часу, поки інспектор складає протокол, то сьогодні за перевищення можна потрапити на досить круглу суму: від 255 до 340 гривень. Якщо цей проступок повториться, водієві буде загрожувати до 850 гривень штрафу і на цілий рік позбавлення прав.
- По-перше, потрібно знати, що кожен радар повинен мати документи на перевірку в органах метрології, - говорить правозахисник Володимир Караваєв. - Якщо таких паперів немає, його свідчення можна вважати незаконними.
По-друге, будь-який прилад має похибки вимірювання. Якщо дозволена швидкість - 60 км/год, плюс законні 20 км/год перевищення, а їхали ви зі швидкістю 82 км/год, поцікавтеся у даішника, яка у прилада похибка. Це питання може ввести його в ступор. А якщо похибка йому не відома, значить, використання результатів вимірювання неможливо.
До речі сказати, однією з функцій фото-або відеофіксації правопорушень є ідентифікація порушника. Буває, що в темний час доби інспектора надають відеозапис, на якій ні водія, ні номера автомобіля не видно. Даішники, буває, залучають свідків, які момент фіксації правопорушення не бачили. А це вже є службовим підробленням, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, відповідальність за який передбачена 366-ю статтею Кримінального кодексу - до трьох років позбавлення волі.
Один інспектор повинен зупиняти автомобіль, другий у цей час продовжувати відеозйомку до моменту зупинки автомобіля. До тих пір, поки камера не зафіксує чітко автомобільний номер або особу порушника.
Ну і нарешті, більшість радарів показують водієві голі цифри. Але хто може довести в цьому випадку, що карати потрібно саме вас, а не іншого водія?
12.08.2012
Останні події в автосвіті