П'ять причин не переводити авто на газ

Перше що приходить в голову, - установка газобалонного обладнання: незважаючи на той факт, що витрата газового палива перевищує витрату бензину на 10-20%, економія очевидна, оскільки газ набагато дешевше бензину.

Звичайно, установка ГБО сьогодні досить дороге задоволення. Оскільки для сучасних автомобілів, оснащених розподіленою системою вприскування, розроблена електронно-каталітична система вприскування четвертого покоління, що дозволяє отримати від установки ГБО максимальний ефект. Проте з часом всі витрати на її установку окуповуються.

Так, наприклад, Daewoo Lanos, який при їзді в міських пробках витрачає близько 9 літрів на «сотню» та проїжджає по 100 км на день, окупить хорошу газову установку приблизно за сім місяців. Величезний позашляховик Infiniti QX56, який витрачає 24 літри на «сотню» та проїжджає близько трьох тисяч кілометрів на місяць, окупить ГБО за три з половиною місяці. При такій економії вже всі машини повинні були працювати на газу, але у газобалонного обладнання свої мінуси.

Як правило, новий автомобіль знімається з гарантії, якщо на нього ставлять газ. Тільки на деякі китайські та російські марки автомобілів можна встановити газ на фірмовій СТО. Решта продавці нових машин таких послуг не надають, мотивуючи це тим, що автомобіль розроблявся для експлуатації на рідкому паливі і автовиробник не може гарантувати нормальну роботу автомобіля на газі.

Другий мінус - небезпека виникнення пожежі або вибуху. При грамотній установці та своєчасному технічному обслуговуванні ризик мінімальний. Але теоретично автомобіль, обладнаний двома паливними системами, представляє велику загрозу, ніж аналогічний, що працює тільки на бензині. Враховуючи той факт, що в Києві часто підпалюють автомобілі, наявність газової установки сильно підвищує ризик вибуху.

Третій мінус пов'язаний з дозвільними структурами. Машина, обладнана газовою установкою, повинна мати відповідну позначку в техпаспорті. Тим, хто збирається купити автомобіль та перевести його на газ, варто встановити ГБО до постановки автомобіля на облік в ДАІ. В іншому випадку доведеться міняти техпаспорт.

Четвертий мінус пов'язаний з дискомфортом, який доводиться терпіти водієві автомобіля з газовою установкою. По-перше, в такому автомобілі заборонено палити, по-друге, машина втрачає свої динамічні характеристики, по-третє, порушується развесовка - важкий балон в багажнику не тільки з'їдає місце, але і негативно впливає на керованість.

П'ятий мінус - можливі технічні пошкодження автомобіля. В інструкціях з експлуатації ГБО сказано, що заводити автомобіль потрібно на бензині й тільки після прогріву перемикатися на газ (хороші системи роблять це автоматично). Якщо експлуатувати автомобіль тільки на газі, бензинова паливна система може прийти в непридатність. Неправильно настроєна газова система може призвести до серйозних пошкоджень двигуна аж до розриву впускного колектора.

Але, незважаючи на всі перераховані вище мінуси, встановлення газобалонного устаткування має не тільки вагому перевагу в плані економії палива. Автомобіль, обладнаний ГБО, володіє набагато більшим запасом ходу, на газі двигун працює м'якше, ніж на рідкому паливі, залишки незгорілого бензину не потрапляють в моторне масло, в результаті підвищується ресурс двигуна.

23.11.2010



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250