Вплив зазору свічки на розмір гаманця

Про який зазор йде мова? Зрозуміло, про зазор між електродами свічок запалювання. Свічка запалювання - «слабка ланка» бензинового двигуна. Мотор заводиться погано? Працює з перебоями? Насамперед, перевірте свічки. Недбалість може дорого обійтися!

Що відбувається, якщо двигун працює з несправною свічкою? Виникають пропуски займання в циліндрі, незгоріле паливо вилітає у вихлопну трубу, виводячи з ладу каталітичний нейтралізатор - річ зовсім недешеву. Крім того, зростає витрата палива і падає потужність двигуна - в «трубу» вилітають і ваші гроші.
Надійне іскроутворення - головна вимога до свічок запалювання

Від чого залежить іскроутворення свічки? Головним чином - від розміру електродів і величини зазору між ними.

Теорія говорить, що:
- По-перше, чим тонше електрод, тим вище напруженість електричного поля;
- По-друге, чим більше зазор, тим вище потужність іскри.

Чому ж тоді на переважній більшості свічок центральний електрод досить «товстий» - 2,5 мм в діаметрі? Справа в тому, що тонкі електроди, зроблені з хромонікелевого сплаву, швидше «вигорають» і така свічка прослужить недовго.

Вихід з цієї ситуації є - електрод покривають шаром тугоплавкого металу (платини, іридію). Така технологія дозволяє зменшити діаметр електрода до 0,4-0,6 мм. Ресурс і вартість свічки при цьому різко (у кілька разів!) Зростають.

Зазори в свічках, як усім відомо, потрібно виставляти відповідно до рекомендацій виробника двигуна. А що станеться, якщо зазор змінити? Експериментальним шляхом доведено, що «звичайні» свічки болісно сприймають як зменшення, так і збільшення зазору - інтенсивність іскри знижується, збільшується ймовірність пропусків запалення. Зворотна картина з «тонкоелектроднимі» свічками - вони практично не реагують на зміну зазору, іскроутворення залишається потужним та стабільним.

У процесі роботи електроди свічки поступово вигоряють, збільшуючи тим самим зазор. А значить, з часом, у «звичайної» свічки іскроутворення погіршиться, а у «тонкоелектродной» практично не зміниться!

Крім розглянутих «геометричних» параметрів свічки, на надійність займання впливають і зовнішні фактори:
- Тиск і температура в циліндрі;
- Склад горючої суміші;
- Форма камери згоряння;
- У різних режимах роботи мотора умови роботи свічки також змінюються.

Звідси висновок - свічка повинна відповідати двигуну!
Як вибрати свічки запалювання для автомобіля

Якщо ви купуєте свічку, рекомендовану виробником мотора, то тут питань не виникає. А якщо потрібно підібрати аналог? Пропозицій на ринку запчастин - безліч. Як тут не помилитися?

У першу чергу, поцікавтеся калильним числом свічки, яке характеризує ступінь нагрівання при роботі. Якщо свічка занадто «холодна» для вашого двигуна, вона не розігріється до температури, при якій відбувається самоочищення, і швидко покриється нагаром. Якщо ж свічка «гаряча», вона буде перегріватися, що може викликати краплинне запалювання - самозаймання суміші від розжарених електродів, а не від іскри.

Краплинне запалювання - явище дуже небезпечне для двигуна і може призвести навіть до виходу його з ладу. Тут же варто відзначити, що свічки з тонким центральним електродом набагато менше схильні до ризику виникнення краплинного запалення, та й з самоочищенням у них набагато краще.

По-друге, при виборі свічки запалювання зверніть увагу на довжину виступу теплового конуса, довжину різьбової частини, спосіб ущільнення (конус чи кільце), розмір шестикутника під ключ свічки. Всі ці розміри повинні ідеально збігатися з розмірами «рідної» свічки вашого автомобіля.

Який ресурс свічок запалювання

«Звичайних» свічок вистачає в середньому на 30 тис.км. Виробники, природно, прагнуть збільшити їх ресурс. Найпростіший спосіб - свічки з декількома бічними електродами. По мірі вигоряння одного з електродів в роботу вступає наступний. Однак, такий «частокіл» навколо центрального електрода утрудняє доступ горючої суміші до іскрового проміжку.

Для зниження температури сердечник центрального електрода роблять з міді і покривають нікелем. Так як мідь має більшу теплопровідність, електрод менше нагрівається - теплова ерозія і ризик краплинного запалення знижуються. Мідно-нікелеві свічки можуть пропрацювати до 50 тис.км. У деяких свічках з міді виконується і бічний електрод.

Зате ресурс свічок з електродами, покритими платиною або іридію, сягає 100 тис. км!

Скептикам ці цифри можуть здатися нереальними, і частково вони матимуть рацію. Адже дані показники ресурсу свічок наведені для ідеальних умов експлуатації. У реальних умовах, оскільки свічка запалювання - виріб крихкий, то, наприклад, механічні пошкодження у результаті падіння, використання низькоякісного моторного масла, «разбодяженого» бензину суттєво знизять тривалість її «життя».

22.12.2010



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250