Техогляд: у нас жорсткіше, ніж у Європі
Порівняння вимог, за якими перевіряють автомобілі німецький державний інститут TUV та українське ДСТУ-3649, з яким працюють ліцензовані в ДАІ вітчизняні СТО, показало що в Україні вимоги до автотранспорту жорсткіше!
Наприклад, у німців допускається застосування на одній осі шин з різним малюнком протектора, а в України - ні. У Німеччині не потрібно додаткового узгодження при доукомплектації автомобіля нестандартним обладнанням, якщо у цього устаткування є сертифікат відповідності від його виробника. У нас же офіційний шлях автомобіля з будь-якими переробками - до спеціального науково-дослідного інституту.
Більше того, німецький поліцейський не має права засумніватися в правильності комплектації машини, якщо на її номерному знаку вже є діюча наклейка техогляду. В Україні ж офіційно співробітник такого підрозділу ДАІ, як Державна автотехнічна інспекція, має право в будь-який момент повернути автомобіль перевірці на предмет тої чи іншої технічної відповідності. А на ділі і того гірше - звичайні патрульні інспектори прямо на дорозі «на око» намагаються робити висновки про техстані зупиненого транспортного засобу.
Жорсткіше український ДСТУ і в плані діагностики гальм. Вітчизняна методика проходження техогляду передбачає контроль такого параметра, як час спрацьовування гальмівної системи. У TUV такого параметру не існує. Гуманніше виявилися німці і при контролі параметрів двигуна. Так, при вимірюванні складу вихлопних газів європейський стандарт потребує прив'язку до оборотів двигуна і його температури, одержуваних зі стандартного діагностичного роз'єму автомобіля. Наше законодавство чомусь вимагає застосування спеціального температурного датчика-зонда і виміру обертів за кількістю імпульсів струму генератора в бортовій мережі.
Звичайно ж, багатьом зазначеним парадоксам можна знайти пояснення - наприклад, заборона на експлуатацію машин з різним малюнком протектора на одній осі можна пояснити відсутністю на більшості українських машин системи ABS. Але в цілому картина виходить більш ніж дивна: наші вимоги - суворіше, а показники аварійності та тяжкості наслідків ДТП - куди гірші за європейські.
04.12.2010
Останні події в автосвіті