Детальніше про "Кобру"
Недавно серед автомобілістів стала активно мусуватися інформація про те, що на дорогах з'явилися даішники в чорній формі, які надто принципові по відношенню до водіїв.
Люди «в чорному» - співробітники спеціального загону дорожньо-патрульної служби ДАІ особливого призначення при МВС України. Загін створений на базі розформованого два роки тому Юрієм Луценком спецпідрозділу «Кобра». Нагадаємо, це сталося після того, як заступник командира цього підрозділу Олексій Кожа нібито показав непристойний жест кортежу колишнього спікера Верховної Ради Арсенія Яценюка. На капоті патрульних авто спецзагону замість напису «Державтоінспекція» - «МВС», немає позначень «ДАІ» на багажнику та герба України на передніх дверях - тільки жовто-блакитні смуги на бортах.
Спецзагін не створювався з нуля. Після скандалу в 2008 році «Кобра» була реорганізована: роту, що займається оперативної відпрацюванням регіонів, ліквідували, а рота супроводу осіб, які підлягають держохороні, залишилася. Скасовано було і назва спецпідрозділу. Перший час його співробітники займалися тільки супроводом, але згодом при виникненні необхідності (погіршення аварійної або криміногенної ситуації в тій або іншій області) їх знову почали відправляти на допомогу колегам-даішникам в проблемні регіони. Оскільки 100 чоловік (до реорганізації було в два рази більше) для ефективної роботи не вистачало, керівництво Департаменту ДАІ звернулося до міністра внутрішніх справ з пропозицією збільшити чисельність підрозділу. Анатолій Могильов підписав 30.09.2010 р. відповідний Наказ № 471.
За словами командира спецзагону підполковника міліції Віктора Стрільця, чисельність підрозділу на сьогоднішній день складає близько 130 чоловік, а всього в штаті буде 162 співробітника. Сюди набирають людей, що мають досвід роботи не лише в ДАІ, але і в інших службах МВС.
Відбір в спецзагін дуже ретельний - крім обов'язкових перевірок щодо фізичної та стрілецької підготовки, знання вимог законодавства, претенденти проходять також психологічну перевірку: відповідні фахівці визначають моральні якості кандидатів, їх психологічну стійкість та адекватність. До речі, всі співробітники - офіцерський склад. Сержантів, старшин та прапорщиків не приймають. Заробітна плата пересічного співробітника спецзагону становить 2-3,5 тис. грн., Що приблизно на третину більше, ніж отримують звичайні працівники дорожньо-патрульної служби ДАІ.
У бійців спецзагону - чорні шкіряні куртки, білі сорочки, на нагрудному жетоні букви, що позначають не регіон, а сам спецзагін - «СЗ» (спеціальній загін), на шевроні - напис «Спеціальній загін дорожньо-патрульної служби МВС особливого призначення».
Особливих повноважень у бійців нового підрозділу немає - вони керуються чинним Законом «Про міліцію» та внутрішньовідомчими документами МВС - зокрема, тим же Наказом № 111 від 23.03.2009 р., який регламентує діяльність підрозділів ДПС. Іншими словами - більших прав, ніж у інших співробітників ДАІ, у них немає.
Спецзагін підпорядковується МВС та Департаменту Державтоінспекції. Він складається з чотирьох відділень. Причому, якщо раніше кожна рота займалася своїм напрямком роботи, то нині всі співробітники - «універсальні солдати», здатні виконати будь-яке поставлене завдання. У принципі, призначення підрозділу залишилося незмінним - це супровід та відпрацювання регіонів.
На місяць підрозділ може відпрацьовувати 4-6 регіонів. Так, за 4 дні відпрацювань Харкова бійцями спецзагону було припинено 10 порушень: виявлено 3 автомобілі з підробленими номерами кузова, 1 підроблений техпаспорт та 1 фіктивний талон техогляду, 6 нерозмитнених машин, а також 4 порушення правил дорожнього руху, допущених співробітниками міліції.
Відрізнити бійців підрозділу можна за формою. Замість пістолета Макарова - більш досконала зброя, чеський «Чезет». Відрізняється і розфарбовування автомобілів. Сьогодні розробляється логотип для спецзагону, який будуть додатково розміщувати на патрульних машинах, а ось повертати колишня назва - «Кобра» не планують.
Автопарк підрозділу включає автомобілі Mercedes E-Кlasse та Toyota Camry, які найчастіше використовуються для супроводу VIP-персон, а також - VW Passat та Skoda Octavia. Їх оснащення, в принципі, таке ж, як у звичайних «патрулек» ДПС - радіостанція, гучномовний пристрій та планка проблискових маячків на даху. У ході роботи бійці спецзагону використовують вже добре знайомі нашим автомобілістам німецькі алкотестери Drager, американські лазерні радари TruCAM, а також спеціальні прилади для перевірки автентичності техпаспортів та прав.
Крім того, керівництво Департаменту заявило, що все найсучасніше технічне обладнання, яке ДАІ планує взяти на озброєння, будуть відчувати саме співробітники спецзагону.
01.12.2010
Останні події в автосвіті