Що чекає на тих, хто не зареєстрував мопед?
До 31 жовтня на території України здійснювалася реєстрація мопедів в органах ДАІ за спрощеною схемою. У результаті на облік було поставлено близько 50 000 мопедів. Але, якщо подивитися на статистику, ця цифра становить не більше 5% від загальної кількості скутерів в країні. Якщо вірити компанії «Аuto Сonsulting», парк мопедів в Україні складає більше 1 млн. У людей, з тих чи інших причин не зареєструвавших свою техніку у відведені терміни, виникає цілком логічне запитання - Що робити?
З 1 листопада співробітники Державтоінспекції мають повне право застосовувати штрафні санкції по відношенню до водіїв мопедів, не поставлених на облік і не мають права категорії А1. Як бути скутеристам?
Після 31 жовтня реєстрація мопедів триває, але здійснюється вже не за спрощеною схемою. Власнику скутера для постановки на облік свого двоколісного друга потрібно бути готовим пред'явити цілий набір документів. Власникам нових мопедів необхідно мати на руках сертифікат відповідності, митну декларацію, довідку-рахунок про оплату, а також акт прийому-передачі. Власникам б/у мопедів потрібно документально підтвердити право власності на свій скутер. Це можна зробити за допомогою біржового договору та інших паперів. Ясна річ, що переважна більшість власників старих скутерів таких документів не мають. Виходить, що величезна кількість мопедістов по суті опинилися поза законом. І радити цієї категорії громадян які-небудь шляхи виходу з ситуації немає можливості з тієї простої причини, що шляхів цих просто немає на сьогоднішній день. Можна порекомендувати лише поставити свого залізного друга в гараж та не виїжджати на ньому на дороги. В іншому випадку можна отримати неприємності з ДАІ.
Серед власників мопедів зараз ходять розмови про те, що спрощену реєстрацію ніби як продовжили. Ці чутки не відповідають дійсності. Ніякої офіційної інформації від ДАІ про продовження спрощеної реєстрації мопедів не надходило.
Кілька слів про права категорії А1. Фактично прав цієї категорії на руках немає майже у всіх водіїв мопедів. Причина тому - не налагоджене навчання на цю категорію в автошколах. Потрібно відзначити, що водії, які отримали права будь-якої іншої вищої категорії в термін до 16 березня 2010 року, мають можливість відкрити заповітну категорію А1, здавши практичний іспит. А ті, хто до 16 березня 2010 року став власником прав категорії А, можуть просто обміняти їх в МРЕВ на права з категорією А1. Всім іншим для одержання категорії А1необходімо вивчитися в автошколі, скласти теоретичний та практичний іспити в ДАІ.
У ДАІ запевняють, що спеціальних операцій, спрямованих на вилов власників мопедів, які не поставили свої скутери на облік та не мають водійських прав категорії А1, здійснювати найближчим часом не планується. Тим не менше, переважна більшість власників незареєстрованої техніки поставили свої мопеди в гараж до кращих часів. Коли настануть ці часи - велике питання. На сьогодні будь-яких передумов до цього не видно.
Які ж штрафні санкції можуть чекати мопедістов, роз'їжджающих поза законом? Якщо мопед не перебуває на обліку, співробітник ДАІ має право накласти на його власника штраф у розмірі 170-255 грн. При повторному порушенні штраф складатиме від 255 до 510 грн., Крім того, співробітник ДАІ може вилучити скутер. Для тих, хто їздить на мопеді без своєчасного техогляду, передбачений штраф у розмірі 340-425 грн. Водії мопедів, які не мають відповідного посвідчення водія, можуть бути піддані накладення штрафу від 425 до 850 грн.
03.12.2010
Останні події в автосвіті