Вибір акумулятора: на що звертати увагу
З початком морозів старі акумулятори остаточно виходять з ладу, чим і пояснюється підвищений попит на батареї взимку.
При покупці нового акумулятора потрібно знати кілька важливих тонкощів, розібратися з якими, як показує досвід, не завжди допоможуть у магазині.
Ємність батареї
Це запас енергії в ампер-годинах, який може зберігати в собі повністю заряджений акумулятор. Для автомобіля С-класу (Daewoo Lanos, Lada -110, VW Golf і т.д.) з бензиновим двигуном об'ємом 1,3-2,0 л зазвичай застосовується АКБ ємністю не більше 55-60 Ампер-годин. Як правило, значення ємності входить в маркування батареї: 6СТ-55, 6СТ-60. Останнім часом значення ємності все частіше висловлюють і іншим параметром - часом, протягом якого акумулятор може віддавати струм певної сили (25 ампер). Ця цифра, виражена у хвилинах, також вказується на корпусі більшості сучасних АКБ. Для вищезгаданих автомобілів і вітчизняних умов буде досить 90-100 хвилин. Самим сучасним автомобілям з розвиненою системою сервоприводів та бортової електроніки потрібна батарея підвищеної ємності, автомобіль з таким же двигуном, але простим оснащенням задовольняється меншим запасом енергії. Переплачувати за батарею з набагато більшою ємністю (більш ніж 5 Ач) не варто.
Габарити та розташування клем
Існує декілька стандартизованих розмірів акумуляторів та типів кріплення, але простіше за все назвати продавцю модель автомобіля - в цьому питанні вони орієнтуються добре і крім того, хитрувати тут їм інтересу немає. Спрощено відзначимо, що зазвичай із загального ряду «вибиваються» японські машини - їх акумулятори найчастіше більш «вузькі» та більш високі. А ось розташування клем потрібно знати самому і назвати точно - адже якщо «мінус» на купленій батареї виявиться не з того боку корпусу, в кращому випадку вам не вистачить довжини дроту. А в гіршому - довжини корпусу вистачить, але при цьому неправильно підключене потужне джерело струму спалить кілька електроприладів машини та вийде з ладу сам.
Пусковий струм
Пусковий (стартовий) струм характеризує здатність акумулятора живити стартер, що обертає холодний двигун. Зазвичай цей параметр автоматично пов'язаний з ємністю батареї та її класом і приділяти йому особливу увагу потрібно лише у випадку, якщо машина експлуатується в умовах особливо низьких температур, з високов'язких маслом у двигуні, з сильно зношеним двигуном.
Клас батареї
Нарешті, ви повинні визначитися для себе, скільки грошей готові витратити на покупку. Адже всі акумулятори поділяються на три цінові категорії, практично в кожній з яких ви зможете знайти підходящу для вашої машини модель. Відмінності між сегментами економ, стандарт і преміум - у рівні застосовуваних технологій. Відповідно, батареї більш високого класу мають більший термін служби (теоретично різниця може становити 1-2 роки), більший гарантійний термін (на 0,5-1,5 року), більший пусковий струм (на 30-120А).
І ще - перед установкою нової батареї перевірте, наскільки коректно працює ланцюг зарядки в бортовій мережі вашого автомобіля. Підвищена або знижена напруга може скоротити термін служби придбаної батареї в кілька разів. До речі, в хорошому магазині вам не дадуть гарантію на акумулятор, поки не переконаються в справності електроустаткування машини.
07.12.2010
Останні події в автосвіті