Як завести машину при температурі -25

Кожного разу взимку автомобілісти піднімають одне і теж важливе питання, яке пора зарахувати до розряду риторичних: чи варто прогрівати двигун?

Морозна погода робить це питання ще більш актуальним.

Сьогодні існує два "табори": власники іномарок з електронною системою упорскування, а також ті, кому доводиться їздити на застарілих морально і фізично автомобілях.

Неважко здогадатися, що прихильників короткого прогріву більше серед перших і, відповідно, тих, хто віддає перевагу "прогріти" мотор, більше серед других.

По ідеї, сучасний автомобіль у справному стані розрахований на впевнений пуск мотора при температурі до -25 ° С і йому не потрібно тривалого простою на місці з "молотящим" двигуном.

Ні для кого не секрет, що в русі з невеликим навантаженням мотор прогрівається швидше, ніж на холостому ходу. Як виявилося, це зовсім не шкодить автомобілю.

Випробування показали, що знос мотора практично не залежить від тривалості прогріву на місці. Наочний приклад - експлуатація автомобілів у різних кліматичних поясах.

Якби прогрів дійсно впливав на "здоров'я" двигуна, то різниця в його терміні життя на півночі і на півдні було б видно, що називається, неозброєним оком. Знову ж обмовимося, що мова йде про технічно справний транспортний засіб.

А тепер звернемося до екологічних і економічних аспектів. Кожен день ви, стоячи на місці, викидаєте свої гроші у вихлопну трубу, чекаючи, поки двигун на "підсосі" прогріється до робочої температури.

За цей час можна було б тихо і спокійно проїхати пару-трійку кілометрів. На збагаченій суміші ви труїте навколишнє середовище шкідливими вихлопами, нікуди при цьому не рухаючись.

Не дивно, якщо вранці при прогріванні своєї машини подібним чином ви часто ікаете - сусіди в цей час посилають на вашу адресу найстрашніші заклинання. А хіба вам приємно, коли в кватирку валять вихлопні гази? До речі, в деяких країнах Європи прогрів автомобіля під час стоянки взагалі заборонений.

Тим не менш короткий прогрів інжекторного мотора на місці все-таки потрібен, але не більше однієї хвилини - для стабілізації мастильної і паливної систем. І лише в зовсім люті морози можна дозволити собі постояти трохи довше.

Найпростіше правило запуску на інжекторних моторах полягає в тому, що при заводі ключ потрібно кілька секунд потримати в положенні включеного запалювання. За цей час бортова електроніка проведе самодіагностику і одночасно включиться електробензонасос. Зазвичай його роботу чутно при непрацюючому двигуні.

Потім натискаємо педаль зчеплення до упору і включаємо стартер. При низьких температурах педаль зчеплення рекомендуємо потримати вичавленою деякий час, а потім плавно її відпустити - це виключить проворот первинного валу коробки "насухо".

Після пуску двигуна автоматично встановляться підвищені обороти холостого ходу для прогріву, які будуть автоматично знижуватися до мінімальних. Природно, до педалі газу ми не торкаємося.

Почекайте трохи, поки обороти стабілізуються, і потім починайте плавний і неквапливий рух, адже у нас ще зовсім "крижані" шасі з дубовими амортизаторами, холодними підшипниками маточин і гідропідсилювачем керма, де масло також густе.

Перші 500 метрів ми їдемо повільно, повзучи, об'їжджаючи всі вибоїни. Оберти - не більше 2-2,5 тисячі до тих пір, поки двигун не вийде на більш-менш нормальний температурний режим. Потім вже по ситуації плавно додаємо газу. Головне - холодному мотору не можна давати великих навантажень і розкручувати до високих оборотів.

Все те ж саме стосується і карбюраторних автомобілів з поправкою на те, що тут все залежить від ступеня зношеності агрегатів. У когось машина чудово прогрівається при 1500 об / хв, а у когось при запуску двигун глухне при оборотах нижче двох тисяч.

Питання скоріше в безпеці руху - холодний двигун, здатний легко зупинитися при виїзді на дорогу з щільним потоком, це створює аварійну ситуацію. Тому рушайте на "підсосі", а в міру прогріву поступово втаплюйте рукоятку. Індикатором впевненої роботи стане відсутність "чихань" при розгоні.

Прогрів під помірним навантаженням відбувається швидше і раціональніше, так як грами бензину перетворюються в кілометри шляху.

І ще одну слушну "морозну" раду. Сучасні іномарки можна "прикурювати", але робити це треба, дотримуючись технології.

Щоб захистити електроніку автомобіля з акумулятором, що сів від небезпечних перепадів напруги, перед подачею енергії від іншого автомобіля необхідно включити як можна більше споживачів енергії: наприклад, підігрів сидінь, а також заднього скла, вентиляцію і дальнє світло.

Щасливого вам дороги!

16.12.2010



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250