Підбираємо автомобіль для зими

Взимку особливо хочеться, щоб у салоні автомобіля скоріше ставало тепло і затишно. Щоб не морозити власника і швидше підготувати машину до старту, автовиробники пропонують чимало рішень. Це обігрів сидінь і рульового колеса, лобового скла, дзеркал і "двірників".

За доплату можна встановити передпусковий підігрівач, який прогріє машину до призначеного часу. У деяких автомобілях комфортну температуру в салоні створює електронагрівач, що дозволяє зігрітися раніше, ніж мотор досягне робочої температури. Однак подібні хитрощі доступні лише в автомобілях сегменту преміум. У цій замітці мова піде про більш доступні машини гольф-класу: яка з них найкраще справляється з морозом?

Здатність автомобіля перетворитися із замерзлого замету в затишний будинок на колесах оцінювалася в спеціальній лабораторії концерну BMW. Тут у будь-який момент можна створити температуру в мінус 20 градусів, сильний вітер і заметіль. Журналісти німецького видання Autobild привезли сюди шість популярних машин класу С. Ними стали бензиновий і дизельний Volkswagen Golf. Opel Astra. Kia cee'd, BMW 1-ї серії і Citroen C4.

Першою на тестовий стенд була відправлена BMW 1-ї серії. Температура в салоні була доведена до мінус 19 градусів, після чого випробувачі завели мотор і включили опалювальну систему на повну потужність. Через сім хвилин температура під стелею, де знаходиться голова водія, досягла нуля градусів. Подальше підвищення температури відбувалося швидше. Через 12 хвилин після початку випробування повітря в районі ніг передніх пасажирів (близько повітроводів) прогрілося до 25 градусів, а під стелею термометр показав 16 градусів. Пічка BMW була оцінена в чотири бали з п'яти. У тій же лабораторії був проведений тест на здатність автомобіля розморожувати лобове скло без допомоги водія. Для цього на скло виливали півлітра води при температурі повітря в мінус 20 градусів, щоб створити товстий шар льоду. У звичайному житті подібну крижану кірку прийнято відшкрібати, але в тесті цей варіант не розглядався. Опалювач BMW за десять хвилин зміг відморозити 54 відсотки поверхні скла, що було оцінено в 3,5 бали з п'яти.

Теплолюбні французи оснастили Citroen C4 відмінною грубкою, яка була визнана кращою в рамках даного тесту. Вже через чотири хвилини з вентиляційних отворів йшло повітря температури плюс 12 градусів, а в районі голови водія мінус змінився плюсом. Через 11 хвилин в салоні були комфортні 16 градусів тепла. Не доведеться довго мерзнути і на задньому сидінні Citroen, за що "француз" отримав максимальні п'ять балів. Аналогічна максимальна оцінка була виставлена і за вміння відтавати лобове скло. За 10 хвилин пічка розморозила 67 відсотків поверхні, а за 15 хвилин - з лобового скла зникли останні сліди льоду. Citroen став переможцем даного тесту.

Kia cee'd починає прогрів салону з тією ж швидкістю, що і BMW. Через сім хвилин температура на рівні голови водія досягає нуля градусів. Однак потім печі не вистачає потужності. Для досягнення температури в 16 градусів потрібні були довгі 28 хвилин. За той же час в BMW температура сягає 29 градусів. При 20-градусному морозі в салоні Kia навіть за годину температуру не вдасться підняти вище 25 градусів. Довгий час прохолода зберігається в районі ніг і на задньому дивані. Результат був оцінений у 3,5 бала. Прогрів лобового скла здійснюється недостатньо інтенсивно. За 10 хвилин вдалося розморозити всього 35 відсотків скла, а повністю розтопити лід можна за 25 хвилин. У підсумку - всього два бали з п'яти.

Довше сидіти за кермом у шапці доведеться власникові Opel Astra. Прогрів від мінус 20 до нуля градусів відбувається за вісім хвилин. У Citroen C4 в цей час буде вже плюс десять градусів. Плюс десять у салоні Opel Astra можна відчути через 15 хвилин. Багато часу йде на прогрівання зони ніг і заднього сидіння. Результат оцінено в три бали. Лобове скло розморожується рівномірно, але на це йде більше 20 хвилин. За 10 хвилин від льоду звільняється лише 27 відсотків поверхні, за що Opel отримує всього два бали.


Останніми в тестову лабораторію були відправлені бензинова і дизельна версії Volkswagen Golf. Дизельне паливо згоряє більш ефективно в порівнянні з бензином, а це значить, що воно виділяє менше тепла. Охолоджуюча рідина в моторі прогрівається повільніше, що впливає і на опалювальну систему салону. Однак деякі дизельні автомобілі (у тому числі Golf TDI) оснащують електричним підігрівачем охолоджуючої рідини. Бензиновий Golf з мотором TSI прогріває температуру в салоні до нуля градусів за шість хвилин.

У дизельному "Golf" та ж температура створюється дещо швидше, проте потім відключається електричний обігрівач мотора, і подальше потепління відбувається швидше в бензиновому авто. Температура в 15 градусів на рівні голови водія досягається в бензиновому Volkswagen за 21 хвилину, а в дизельному - більш ніж за півгодини. Довго мерзнути доведеться тим, хто сидів на задньому дивані будь-якого з Golf. У результаті бензинова версія отримала два бали з п'яти, а дизельна була визнана найгіршою в даному тесті з результатом всього в один бал. Невисоким виявилися оцінки Volkswagen і за разморозку лобового скла. За десять хвилин дизель розморозить 27 відсотків поверхні (оцінка - два бали), а бензинова версія - лише дев'ять відсотків (один бал).

24.12.2010



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250