Бензин чи дизель

При покупці автомобіля практично кожного хвилює питання про те, з яким двигуном його придбати, з дизельним або з бензиновим. Для того щоб прийняти правильне рішення, необхідно брати до уваги такі чинники.

Для початку розглянемо характеристики дизельного двигуна. До позитивних його якостей відноситься те, що ступінь стиснення дизельного двигуна складає 20-22 одиниці, що є причиною меншої витрати палива, а, отже, і значної економії. Також дизельний двигун відрізняється в основному якісним регулюванням робочої сили, тобто навантаження не впливає на тиск і температуру кінця стиснення, а робоча суміш відносно бідна у порівнянні з бензиновим двигуном. На стабільність показників потужності і витрати палива впливає опір очищувача повітря, а також наповнення циліндрів повітрям, кут випередження впорскування палива, тиск початку підйому голки форсунки, якість розпилювання палива форсунками і подача палива паливним насосом високого тиску.

При експлуатації дизельного двигуна необхідно стежити за якістю очищення повітря і палива, а також не можна, щоб двигун перегрівався, так як це погіршить роботу форсунок і поршневої групи. Необхідно відзначити, що у дизельних двигунів термін служби більше ніж у бензинових, так як дизельне паливо, на відміну від бензину, є мастильним матеріалом, а також блок циліндрів, колінчастий вал, деталі цилиндропоршневой групи, головки блоку циліндрів виготовляються більш міцні і тверді.

Однак крім переваг у дизельних двигунів є і свої недоліки, такі як велика маса, менша літрова потужність, а також високий тиск згорання і утруднений пуск при негативних температурах. Але дана проблема легко вирішується завдяки спеціальним пристроям, які встановлюються у впускний колектор на час зимової експлуатації. Спостерігається погане розпорошення шва на низьких оборотах при пуску в результаті зносу плунжерних пар паливного насоса і порушенні герметичності посадки голки форсунки. Знос цилиндропоршневой групи призводить до збільшення прориву стисливого повітря в картері, що в свою чергу призводить до того, що тиск і температура не досягають необхідних значень для запалення палива. Тим не менш, всі перераховані вище недоліки практично не впливають на зниження потужності і збільшення витрати палива, а ремонт зазвичай викликаний збільшенням витрати мастила.

До достоїнств бензинових двигунів відносяться: більш висока частота обертання, велика літрова потужність, а шум і вібрації нижчі. Крім того, в бензиновому двигуні регулювання робочої суміші кількісне, а ступінь стиснення низька, що призводить до більшої витраті палива з-за низької ефективності згорання і подальшого розширення. А проблема токсичності відпрацьованих газів завдяки вдосконаленням бензинових двигунів за останнє десятиліття стала незначною. Але, тим не менш, багато фахівців вважають дизельні двигуни більш перспективними, особливо в умовах підвищених вимог до захисту навколишнього середовища.

25.12.2010



рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250