Вибираємо грамотно диски для коліс
У даній статті мова піде про диски для коліс. Диски для коліс бувають сталеві, які виготовляються із сталевого листа шляхом штампування і алюмінієві - з алюмінієвих сплавів шляхом кування і лиття.
Найбільшу частку ринку займають диски, виготовлені з магнієвих сплавів, хоча корозійна стійкість алюмінієвих дисків набагато краще і вони лідирують серед матеріалів з яких з виготовляються диски для автомобільних коліс, оскільки алюміній набагато легше інших матеріалів, а отже автомобіль їде більш плавно, його стійкість і керованість збільшується. Також, завдяки легкості коліс, термін служби вузлів підвіски збільшується.
В автомобілебудуванні, зазвичай інновації запроваджують у спорті, потім встановлюють на більш дорогі та престижні автомобілі і вже після вводять в серійне виробництво автомобілів середнього та малого класів.
Диск зазвичай складається із зовнішньої частини диска, що має вигляд циліндра складного профілю і називається ободом, а також з дискової частини колеса, яка має більш вигнутий назовні вигляд, що збільшує поперечну жорсткість диска. Також в площині диска можна спостерігати кріпильні та центральний отвори, наявність яких необхідна для установки колеса на маточину. Для декоративної привабливості, різноманітності дизайну, один автомобіль красивіше іншого і потрібно хоч якось виділитися, для зменшення маси диска і вентиляції гальмівного механізму роблять додаткові отвори-вікна, проміжки між якими називають спицями. До основних характеристик, на які необхідно звертати увагу при виборі диска відносяться ширина, монтажний діаметр обода (вимірюється в дюймах) і виліт (ЕТ), що представляє собою відстань між місцем кріплення на ступиці автомобіля і центральним ободом (вимірюється в міліметрах). Розрізняють «позитивний», «негативний» і «нульовий» виліт. У випадку, коли місце кріплення диска не переходить центр обода диска, виліт «позитивний», якщо ж переходить, то «негативний», коли дані площини співпадають, то виліт «нульовий». А також необхідно звертати увагу на кількість, для кріплення диска до маточини автомобіля, посадочних отворів, на відстань між ними (PCD) і на діаметр центрального отвору (DIA).
У маркуванні кожного колеса повинна бути зашифрована наступна інформація. Наприклад: 5,5 Jx15H2 ET30 PCD: 5 / 112 Dia: 66.6. У даному прикладі ширина обода дорівнює 5,5 дюйма, код конструкцій бортових закраїн диска-J, монтажний діаметр диска дорівнює 15 дюймів, код конструкцій хампов - Н2, виліт диска - ЕТ30, кількість місць кріплень диска і відстань між ними одно PCD: 5 / 112, а діаметр центрального отвору - 66,6 мм.
Необхідно купувати диски, які поєднуються зі штатними болтами і бажано збігаються з типом дисків, який порекомендував завод виробник автомобіля. А також, необхідно придбати спеціальні проставочнимі кільця, якщо діаметр центрального отвору більше посадкового місць маточини.
До з'єднання диска з гумовою шиною необхідно переконається, що він вільно обертається, не виступає за габарити кузова, добре приєднаний до потрібних поверхонь.
26.12.2010
Останні події в автосвіті