Адаптивні фари
Уявіть, ви їдете додому пізно вночі по звивистій двосмуговій неосвітленій дорозі. Ви наближаєтеся до ділянки повороту на швидкості 65 км/год - досить повільно, щоб виконати поворот, але досить швидко, щоб різко загальмувати в разі потреби.
Адаптивні фари
Що чекає попереду - автомобіль? тварина? З адаптивними фарами вам не потрібно більше гадати - вони висвітлюють кожну ділянку дороги і дають більш чітке уявлення про те, що чекає на вас попереду.
Але все ж потрібно бути пильними і мати на увазі, що це не панацея - так, наприклад, в США в 2006 році більше 46 відсотків ДТП зі смертельним результатом сталися саме вночі. У цій статті ми розглянемо чим адаптивні фари відрізняються від стандартних і з'ясуємо яким чином вони можуть зробити нічне водіння більш безпечним. Також ми дізнаємося, які нововведення нас очікують.
Стандартна фара висвітлює тільки ту ділянку дороги, яка знаходиться по курсу руху, і при об'їзді вибоїв вони більше висвітлюють узбіччя, ніж саму дорогу.
Адаптивні фари реагують на поворот керма і швидкість, та автоматично налаштовуються під дорожні умови. При повороті на право/ліво - пучок світла слідкує за напрямком керма. Це важливо не тільки для водія автомобіля з адаптивними фарами, але і для інших водіїв - у засліплених яскравим світлом водіїв можуть виникнути проблеми з видимістю. Оскільки світло адаптивних фар спрямоване на саму дорогу, ризик появи сліпучого світла знижується.
Автомобіль з адаптивними фарами оснащений електронними сенсорами, які визначають швидкість руху і кут повороту керма. Датчики активують невеликі блоки живлення, вбудовані в корпус лампи, і задають їм напрямок освітлення. Типовий адаптивний ліхтар здатний розсіювати світло під кутом 15 градусів, таким чином, загальний діапазон освітлення складає 30 градусів.
Деякі моделі BMW оснащені віражнимі фарами (модуль фари повертається при русі на повороті, повторюючи траєкторію автомобіля, щоб забезпечувався поліпшений огляд для водія).
Якщо автомобіль рухається зі швидкістю менше 40 км/год і йде на поворот, кут освітлення дороги віражнимі фарами досягає 80 градусів, а якщо автомобіль прискорюється або виходить з повороту, фари автоматично вимикаються. Якщо автомобіль не рухається або здає назад, адаптивні фари горіти не будуть, що запобігає "осліпленню" інших водіїв.
Далі ми розповімо про інші переваги адаптивних фар, а також які передові технології будуть застосовуватися при їх розробці.
Саморегульовані фари і технології майбутнього
Більшість систем адаптивного освітлення включають в себе саморегулюючі фари. Такі фари мають додатковий датчик вирівнювання. Так, наприклад, коли автомобіль налітає на купину, фари трохи піднімаються. У таких випадках світло від стандартних фар спрямовується вгору, і перебуває в такому положенні до тих пір, поки автомобіль не проїде перешкоду. Можливо, ви вже помічали, що коли автомобіль позаду вас переїжджає, скажімо, залізничні шляхи, його фари спалахують, як би підморгуючи. Насправді світло фар спрямований вгору і б'є по ваших очах, замість того, щоб освітлювати дорогу.
З саморегульованими фарами датчик вирівнювання посилає інформацію електричному серводвигуну про те, що необхідно направити світло фар вниз, на дорогу, поза залежності від положення автомобіля. У Європі вже встановлюють саморегулюючі фари на нові автомобілі, а також на всі американські, оснащені бі-ксеноновими фарами. Бі-ксенонові фари настільки яскраві, що якщо не є саморегульованими, то сліплять інших водіїв.
Адаптивні фари ще не є стандартним обладнанням більшості автомобілів. Насправді, лише деякі компанії пропонують їх навіть в якості опції. Так, наприклад, BMW опціонально пропонує адаптивні фари для всіх своїх моделей, а для 335, 535, 7-Series і М-Series вони є стандартними. Renault пропонує їх в якості опції для деяких моделей, а Volkswagen включив ці ліхтарі в додатковий пакет Luxury для Passat 2006. Lexus, Audi і багато люксові виробники також включають адаптивні фари в пакет опцій.
Фари майбутнього
Дизайнери готують нам кілька інноваційних технологій, які повинні з'явитися в серійних моделях протягом найближчих декількох років. Так, наприклад, адаптивні гальмівні ліхтарі не тільки вкажуть на те, що їхав попереду автомобіль збирається загальмувати, але також проінформують з яким зусиллям водій натиснув на педаль гальма, що в свою чергу підкаже на скільки необхідно зменшити швидкість ззаду йде автомобілю. В умовах екстреного гальмування такі ліхтарі будуть світити яскравіше. Таким чином, якщо водій попереду автомобіля, що йде різко вдарив по гальмах, спалахує яскравий стоп-сигнал, якщо ж педаль натиснута з меншим зусиллям - світло не таке яскраве.
Оптоволоконна система освітлення з одним джерелом світла (використовує тільки одну лампу, потік світла від якої розподіляється оптоволоконними кабелями) може повністю змінити систему автоматичного освітлення з допомогою більшої кількості різноманітних засобів і параметрів освітлення.
Замість двох фар, автомобіль може отримати світловипромінюючу систему, розташовану на передній панелі. Також в оптоволоконній системі можуть бути використані невеликі електромотори, які забезпечать більш багатофункціональну систему адаптивного освітлення. На даний час існує лише один недолік - оптоволоконні фари не можуть забезпечити яскравим світлом, тому система з одним джерелом яскравого світла просто необхідна.
27.12.2010
Останні події в автосвіті