У Києві під Дніпром хочуть прорити тунель
У наступному році планується розпочати будівництво дворівневого тунелю довжиною 7,1 км, що з'єднає правий та лівий берег столиці.
Проект оцінюється в 1,3 млрд євро. Будівництво розраховують завершити до Євро-2012.
Таким чином, ідею, про яку говорив ще сім років тому покійний міністр транспорту Георгій Кирпа і екс-мер Києва Олександр Омельченко, хочуть втілити в життя. Зараз нова київська влада веде переговори з потенційним інвестором проекту. Ним може стати китайський Ексімбанк. У кінці тижня заступник голови КМДА Руслан Крамаренко зустрічався з представниками банку. Їм було запропоновано в числі інших об'єктів інфраструктури будівництво підземного тунелю, вартість якого 1,3 млрд євро. Представник китайської сторони пан Лі Жогу сказав, що банк готовий вже в 2011 році вкладати гроші, а в 2012 році продемонструвати результат.
Тунель з'єднає самі «пробкові» місця міста: площа Перемоги, де перетинаються важливі транспортні магістралі, і центр Лівого берега - район станції метро Лівобережна, звідки йде траса до виїзду з Києва. «Тунель з'єднає обидві ділянки по прямій, як зазвичай проходять всі підземні траси. А це значно скоротить його довжину, ніж якби це була просто дорога », - пояснив гендиректор Київавтодору Георгій Глинський.
Тунель бере початок на Броварському проспекті, пройде уздовж лінії метро, під Дніпром, перетне під землею Набережне шосе. Потім під Парковою дорогою потрапить в центр, через вулицю Інститутську пройде по Липок і самого центру і вийде на початку проспекту Перемоги. На всіх цих ділянках міста в годину пік на дорогах пробки. Пропускна здатність тунелю - 15 тисяч машин на годину. Для порівняння: по Південному мосту і мосту Патона в годину проїжджають 3-5 тисяч машин.
Будівництво дороги під водою і землею, особливо в центрі міста, де проходять комунікації і метро, - справа дорога і складна. Але доцільна. Адже, як показує практика інших міст, де вони є, в тунелях набагато рідше бувають пробки. У першу чергу тому, що ситуація в тунели не залежить від погодних умов - дощу, снігу та ожеледиці там немає. Крім того, тунель не перетинається з іншими напруженими трасами, під якими проходить.
Зараз проект розглядається, як концесійний. А за законом про концесії, проїзд у ньому буде платний. Влада хоче, щоб вартість проїзду була прирівняна до європейських тарифів, де вартість проїзду по платних дорогах і тунелях приблизно дорівнює 2 євро (близько 20 грн.) Але обговорюється і більш «бюджетний» варіант - до 10 грн.
Нагадаємо, що нещодавно директор Інституту Київдормістпроект розповів про те, що всього пропонується зробити п'ять подібних тунелів, але саме прохід від станції метро Лівобережна до площі Перемоги є найдовшим.
29.12.2010
Останні події в автосвіті