Особливості гальмування при ожеледі
Іномарки останніх років випуску все частіше забезпечені антиблокувальною системою гальм(АСГ). Діє вона так: якщо в процесі гальмування яке-небудь колесо стає заблокованим, то датчик тут же відзначить зміну його кутової швидкості. Комп'ютер видає команду розгальмувати колесо, щоб не допустити подальшого блокування. Часом це відбувається зі швидкістю 10-15 разів на секунду, педаль гальма "тремтить" під ногою. У результаті АСГ дозволяє водієві зберегти контроль над автомобілем.
Цю систему не слід переоцінювати, оскільки ефективність гальмування залежить не стільки від неї, скільки від коефіцієнта зчеплення. Тому не нехтуйте шинами по сезону. Деякі досвідчені водії відключають АСГ, більш необхідну новачкам. Робити цього не рекомендується: досвід може і підвести.
Можна гальмувати двигуном, не вимикаючи запалення і передачі. Гальмувати двигуном рекомендується в такій послідовності: скинути подачу палива, не вимикаючи зчеплення, вижати зчеплення, включити нижчу передачу і знову включити зчеплення.
Автомобіль збільшить оберти і поступово зменшить швидкість. При цьому можна плавно пригальмувати робочою гальмівною системою. Таке сумарне гальмування вельми ефективно створює не меншу гальмівну силу, ніж колодки.
На повноприводному автомобілі уповільнення, що досягається обома способами, практично однаково. Більш того, якщо застосувати їх одночасно - уповільнення залишиться тим же.
На льоду перевагу віддають гальмуванню двигуном, оскільки блоковане колесо на льоду некероване. Колесо що котиться, навіть при частковому прослизанні, забезпечує якийсь мінімум керованості, машина слухається керма.
30.12.2010
Останні події в автосвіті