Формула-1 в Україні: Бути чи не бути?
Новина про будівництво під Києвом гоночної траси, здатної приймати у себе в тому числі і етапи чемпіонату Ф-1, викликала справжній переполох у засобах масової інформації.
Сайти, газети, радіо-і телевізійні випуски новин наповнилися інформацією, запущеної «в життя» з легкої руки Анатолія Присяжнюка. До теми поспішили підключитися не тільки «люди з автоспорту», такі як Євген Червоненко чи Сергій Малік, але навіть і ті, хто, можливо, не знають різниці між автомобілем серії DTM і болідом Ф-1 - на бренд «Формула-1» злетілися раптом і Микола Азаров, і Борис Колесник, вирішивши навіщо щось вставити свої державні «п'ять копійок».
У результаті, на жаль, блага справа вже в самому своєму зародку виявилася оточена перекрученими даними, безглуздими коментарями і навіть негативними оцінками. Саме тому - з метою максимально роз'яснити ситуацію - офіційні особи, які стоять за проектом споруди київської траси, прийняли рішення зробити кілька важливих уточнень. Поспішаємо їх донести!
«По-перше, на даний момент зовсім не йдеться про проведення в Україні етапу чемпіонату Ф-1. У перспективі не виключено київський Гран-Прі, оскільки траса буде готуватися за вимогами категорії, яка дозволяє її використання для етапів чемпіонату Ф-1, і буде здатна приймати гонки найвищого рівня, але основна мета, яку поставили перед собою ідеологи та інвестори проекту, - зовсім не Формула-1. Основна мета - це побудова в нашій країні якісного гоночного комплексу силами професіоналів світового рівня. При цьому на даний момент на стадії завершення серйозний бізнес-план з постійного завантаженні об'єкта - впродовж 360 днів в році!
Траса «Київська Русь» - це будуть етапи найрізноманітніших гоночних серій самого різного рівня - від національних та аматорських до світових і професійних, для чого навколо основного кільця, яке може експлуатуватися в декількох конфігураціях, заплановані споруди, як мінімум, дрег-траси, траси для паралельних гонок, прокатного і професійного картодромов.
Траса «Київська Русь» - це і проведення автовиробниками різних тестів своєї продукції (Той же ЗАЗ свої авто до цих пір тестує на території заводу або на прилеглих дорогах загального користування!). Це і різні тренувальні збори, заняття шкіл підвищення водійської майстерності, шкіл екстремального водіння, картингових гуртків.
Траса «Київська Русь» - це проведення всіляких семінарів для журналістів, які бажають писати про автоспорт, знімати фотографії, готувати телевізійні фільми і програми.
Траса «Київська Русь» - це підготовка висококваліфікованого медичного персоналу, включаючи медиків МНС-ників.
Крім того, траса «Київська Русь» - це дві тисячі робочих місць протягом двох років, поки йтиме будівництво, а також не на багато менше робочих місць для експлуатації траси, це інвестиційна привабливість регіону, в якому вигідно буде будувати готелі, заправки, підприємства харчування, це, нарешті, туристична привабливість регіону.
А ще, траса «Київська Русь» - це алея відомих автоспортсменів Україні, музей гоночної техніки, одним словом - це чудова можливість познайомити людей з історією і традиціями автомобільного спорту нашої країни!
По-друге, що вкрай важливо розуміти, ніхто і ніколи ні в Азарова, ні у Колеснікова, у жодного іншого державного мужа не просив знайти гроші в бюджеті! Так що їхні розмови про те, що грошей на трасу у казні немає, абсолютно не актуальні і навіть зайві! Всі описані плани будуть реалізовані без жодної копійки державних грошей - виключно на кошти іноземних інвесторів! І це буде не безглузда і невідомо як потрапивша в пресу сума в 1 мільярд доларів - мова йде приблизно про 150 мільйонів.
Єдине прохання, з якою учасники проекту готові звертатися до влади країни, це прохання гарантувати виключення ймовірності змін правил гри, гарантувати, що всі інвестиції будуть застраховані від можливих посягань.
І, нарешті, по-третє, що, на жаль, не ясно - це позиція автомобільної влади в країні. Коли президент Автомобільної Федерації України виступає проти спорудження гоночної траси, спираючись на якісь вигадані вимоги про «40 хвилинах їзди від аеропорту» - це, як мінімум, дивно.
Невже президент ФАУ проти підвищення автомобільного рівня країни? Якщо у Євгена Червоненка є свої види на будівництво гоночної траси або на розширення можливостей траси під Еваторіей, то це тільки добре! Адже дві траси, краще, ніж одна, або взагалі жодної ...».
04.01.2011
Останні події в автосвіті