2 травня 1892: у Києві пішов перший в імперії трамвай
Курсував він по Володимирському спуску. У травні трамвайчик випробували, а в червні він уже приступив до своїх обов'язків. Симпатичний чавунний пам'ятник, присвячений цій події, ми можемо виявити за самому краєчку Поштової площі - праворуч, якщо стояти обличчям до Річкового вокзалу.
Чому саме в Києві розпочав свій трудовий шлях електричний «візник»? На той час у Петербурзі, Москві та Одесі по рейках щосили моталися конки, оскільки звичайні екіпажі зі зростаючим пасажиропотоком не справлялися. Але київський ландшафт з його крутими горами і спусками не дозволяв вигадці бути використаною. Наші кручі були не по копиту бідним конячкам, вимушеним тягнути вагончики з пасажирами. Навіть шести коням, впряженим в вагон, не завжди вдавалося долати київські підйоми. Парові ж трамваї, пущені один час на Хрещатику, гриміли і диміли так, що шарахалися не тільки громадяни, а й коні з візниками. Спас тварин від непомірних київських знущань електричний двигун відомого інженера Аманда Струве. Перша лінія була коротесенькою - всього півтора кілометра. Але через пару років ця геніальна ідея торохтіла вже по 50 (!) км рейок.
01.05.2012