Бронеплівка - невидимий захист для вашого авто
Тонка, прозора, непомітна навіть на відстані витягнутої руки, але при цьому за міцністю не поступається сталевому листу. Це бронеплівка, якою тюнінгуют дорогі сучасні лімузини і солідні позашляховики.
Бронеплівкою називається синтетична плівка товщиною в долі міліметра, яку можна наклеїти практично на будь-яку частину автомобіля. Оброблена таким чином поверхня стає захищеною від колотих, рваних ушкоджень. Тобто вашому авто будуть нестрашні колючі гілки, каміння з під коліс, град, подряпини недоброзичливців і т.д.
Для позашляховиків що активно використовуються за прямим призначенням бронепленка є вкрай бажаним аксесуаром. Стандартні місця установки бронеплівки - капот, передній і задній бампери, крила авто, місця під ручками на дверях. Можна вибрати більш просунутий тюнінг і підібрати відповідні види бронепленкі для фар і скла машини. Теоретично нічого не заважає повністю обклеїти зовнішню поверхню автомобіля бронеплівкою, але на практиці це використовується досить рідко. Не варто помилятися і вважати бронеплівку панацеєю від усіх видів пошкоджень. Її головне призначення - зберегти цілісність лакофарбового покриття. Тобто, при попаданні каменя по дверях утворюється вм'ятина і відкол, а якщо воно захищене бронеплівкою - тільки вм'ятина. Обклеєні скла як і раніше можна розбити важким предметом, але ніяких осколків при цьому не утворюється, а отвір у склі доведеться виколупувати по шматочках, що істотно утруднить проникнення всередину салону авто.
Основним матеріалом для виготовлення бронеплівки є поліуретан або схожі полімерні сполуки. Внутрішня структура плівки така, що її легко розрізати, але практично неможливо розірвати або пробити. Під впливом навантаження плівка може розтягуватися в 1,5-2 рази, але потім знову приймає вихідний стан. Також дослідження показали, що плівка не є горючим матеріалом - вона тільки оплавляється і то при температурі понад 700 C. Найбільш важливою властивістю при виборі бронеплівки є її товщина. Сьогодні на ринку представлені самі різні варіанти - від 75 мкм до 600 мкм. Також не забороняється наклеювати плівку в кілька шарів, тим самим збільшуючи товщину і міцність захисного покриття. Якої товщини зробити захист для свого автомобіля, вирішувати тільки вам, але стандартна рекомендація - 300 мкм. Існує як абсолютно прозора плівка, так і тонована, з коефіцієнтом затримки сонячного світла від 10 до 80%, причому різних відтінків. Перша найбільш краща для захисту лакофарбового покриття кузова авто, так як абсолютно не змінює його вигляд. На скло допустимо встановити тоновану бронеплівку, але не варто забувати про відповідний пункті правил дорожнього руху, що регламентує рівень світлопропускання скла. Бронеплівка товщиною 300 мкм витримує навантаження 30 кг/см2. Стандартний тюнінг позашляховиків передбачає наклейку саме такої плівки - це дає впевнений захист від удару ногою по кузову, попадання камінців з під колеса, подряпин від гілок та інших дрібних ушкоджень. При збільшенні товщини бронеплівки до 600 мкм витримуване навантаження виростає до 180 кг/см2 - це вже рівносильне попаданню кулі з дрібнокаліберного пістолета. Випробування показали, що куля з пістолета системи Макарова, випущена в захищене такою бронеплівкою лобове скло з відстані в 10 метрів, пробиває його, але при цьому просто вивалюється з іншого боку скла.
Найбільш часто автолюбителів цікавлять такі питання: 1. Як довго тримається бронеплівка і чи можна її видалити, якщо хочеться зробити новий тюнінг позашляховика? Стандартний термін експлуатації автомобільної бронеплівки - від 10 років, при необхідності в спеціальному сервісі її можуть видалити протягом кількох годин. При цьому жодних слідів на лакофарбовому покритті, якщо воно оригінальне, не залишиться. 2. Що відбувається з обробленою поверхнею і чи не шкодить їй нанесення бронеплівки? Ні, не шкодить. Бронеплівка повністю пропускає ультрафіолетові промені, тому фарба на захищених і інших ділянках кузова буде вигоряти рівномірно. Виняток - пластикові фари, там необхідно клеїти тільки тонкий шар бронеплівки, інакше пластикова поверхня буде нерівномірно нагріватися і деформуватися. 3. Чи не зіпсує бронеплівка зовнішній вигляд авто? Для кожної моделі автомобіля, будь то Prado 120 або Мazda 3, існує спеціальний набір «викрійок», спроектований заводом-виробником. Перед нанесенням бронеплівки вона розкроюється за індивідуальним кресленням, після чого клеїться по частинах, дуже акуратно і повільно. Підсумок - похибка обклеювання не перевищує 0,2-0,5 мм і з відстані в 1-2 метри необізнана людина навряд чи зрозуміє, що на кузові авто щось є. 4. Чи треба доглядати за бронеплівкою і як це робити? Особливих зусиль не потрібно - автомобіль можна мити і чистити точно також, як і до нанесення бронеплівки. Виняток - не варто мити авто перші кілька днів після нанесення плівки, щоб клей встиг повністю висохнути. 5.Скільки коштує нанесення бронеплівки? Чи можна заощадити, проробивши всі роботи самостійно? Вартість нанесення бронеплівки розраховується на основі оброблюваної площі і типу використовуваного матеріалу. У середньому наклейка 1 кв. м бронеплівки обходиться в 50-80 $. А ось самостійно клеїти її не рекомендується - занадто великий ризик допустити помилку. Якщо це не бентежить, можете сміливо відправлятися в магазин, бронеплівка продається абсолютно вільно.
20.10.2011