Через три роки з'явиться перший автомобіль, що працює на воді
Забудьте про ідеї заправки автомобілів спиртом або рослинним маслом. Вже не за горами той день, коли надійним паливом для ваших машин буде служити найпростіша вода.
Більш того, шкідливі викиди в атмосферу такого палива будуть дорівнюють нулю.
У той час як вода, проста стара H2O, на перший погляд не є таким вже очевидним джерелом енергії, вона має одну ключову гідність: це - практично невичерпне джерело водню, елемента, широко рекламованого, як зелене паливо майбутнього.
Якби водень можна було витягувати на першу вимогу, це усунуло б багато перешкод, які до теперішнього часу не давали втілитися давньої мрії про переведення автомобілів на водяне паливо.
Виробництво водню звичайним індустріальним способом дорого, неефективно і веде все до того забруднення навколишнього середовища. Крім того, є проблеми зберігання і транспортування водню. Резервуари, що знаходяться під певним тиском, які необхідні для утримання потрібної кількості придатного до вживання палива, важкі, що обмежує роботу автомобіля і його пробіг.
Тарік Абу-Хамід нині працює в університеті штату Міннесота, США, і його колеги з Наукового інституту імені Вайцмана в Реховоті, Ізраїль, розробили схему, яка дозволяє обійти всі ці проблеми. Змушуючи воду вступати в реакцію з бором, їх система виробляє водень, який може використовуватися в двигуні внутрішнього згоряння або живити паливний елемент для виробництва електрики.
«Завдання полягає в тому, щоб виробляти водень прямо в машині і в кількостях необхідних для нормальної роботи автомобільного двигуна», - відзначає Абу-Хамід. - Ми хочемо використовувати бор, щоб заощадити на транспортуванні та зберіганні водню ".
Єдиний побічний продукт - окис бору, який може бути вилучений з автомобіля, знову перетворений в бір, який буде використовуватися знову. До того ж, Абу-Хамід передбачає робити це на заводі, що працює на сонячній енергії, тобто весь цикл повністю виключає викиду в атмосферу шкідливих речовин.
Вчені підрахували, що автомобіль повинен мати в запасі всього 18 кілограмів бору та 45 літрів води. Це дає можливість отримати 5 кілограмів водню, який має той же зміст енергії, що і 40-літровий бак традиційного палива. Ізраїльська компанія вже почала проектувати двигун досвідченого зразка який працює на цьому принципі, а японська компанія «Самсунг» будує скутер, також заснований на цій ідеї.
Підхід типу «водень на першу вимогу» базується на елементарній хімії, яку вивчають у середній школі. Такі елементи, як натрій та калій відомі своїми сильними реакціями з водою, що приводять до виділення водню та звільненню кисню, вони як би порушують їх стійкий союз. Бор робить те ж саме, але темпами цієї реакції простіше управляти. Він не вимагає, щоб реакцію якось стримували, крім того, це легкий матеріал. Коли весь бір витрачений, окис бору, яка залишається в двигуні, може бути піддана переробці і повторному використанню.
Engineuity, ізраїльська компанія, якою управляє Амнон Йогев, який раніше працював в інституті імені Вайцмана, розробляє ту ж стратегію, але використовує для вивільнення водню реакцію між алюмінієвим дротом та водою. У проекті Engineuity наконечник металевого дроту запалено і опущений у воду, починається реакція з розщеплення молекул H2O. Вивільнений водень закачується в двигун разом з парою, там він змішується з повітрям та згоряє. Компанія Engineuity шукає інвесторів, які можуть оплатити створення досвідченого зразка автомобіля. Більш того, фахівці компанії стверджують, що вже через кілька років зможуть поставити свою ідею на комерційну основу і почати виробництво автомобілів на водяному двигуні.
Амнон Йогев стверджує, що експлуатаційні витрати будуть співставні з тими з сьогоднішніми бензиновими двигунами. Він має намір показати свій досвідчений зразок протягом найближчих трьох років.
05.12.2010