Цікаві факти про автомобільні пробки
В Індії на дорогах щоранку виникають пробки, які не в силах розсіяти навіть поліцейські. Посеред дороги лягають корови, а корова в Індії вважається священною твариною і зігнати їх мало хто наважується.
Найкумедніші пробки виникали після відкриття мосту між Лаосом і Таїландом. Справа в тому, що в Таїланді лівосторонній рух, а в Лаосі - правосторонній. Водії сперечалися, де міняти смугу руху. Тоді вирішено було, що водії будуть робити це один тиждень на тайській стороні, а інший тиждень - на лаоскій.
Пробки трапляються навіть у Венеції! Кілька десятків гондол застрягають посеред каналу. До речі, пасажири гондол реагують на пробки по-різному, але більшість ця ситуація тішить.
Сінгапурський спосіб боротьби з пробками вважається одним з найефективніших у світі, але копіювати його ніхто поки не вирішується. Держава обмежує число продаваних у країні машин, і роздуває ціни на машини в три рази вище ринкової ціни.
Крім цього, держустанови починають працювати в різний час, щоб службовці не виїжджали на вулиці одночасно. У країні жорстка система штрафів. Наприклад, покарання за користування мобільним телефоном під час водіння - 6 місяців в'язниці. А сінгапурська поліція вважається однією з найбільш не корумпованих у світі.
У Нью-Йорку жоден таксист не отримає ліцензій на перевезення, якщо він не прослухав спеціальні курси правил поведінки в дорожній пробці.
У Швейцарії одній людині машина потрібна в основному для поїздок на роботу, другому для самої роботи, а третій використовує автомобіль тільки у вихідні. У цій країні популярні машини напрокат, водії платять оренду, а машинами розпоряджається приватний господар.
Влада Індонезії заборонили пересуватися по дорогах, маючи на борту автомобіля менше трьох пасажирів. Це зроблено, щоб зменшити пробки на дорогах. Тому, виїжджаючи з будинку, водій підбирає двох попутників і їде по своїх справах. А, приїхавши, розплачується з пасажирами.
За статистикою, близько 25% росіян перебуваючи в пробці вдаються до сексуальних фантазій! 8% хочуть чогось випити, 7% раптово відчувають почуття голоду, 6% починають хотіти в туалет, а ще 6% думають про свою роботу. І тільки 10% роздумують про те, як би скоріше вибратися з пробки.
Найбільше автомобілів у світі (на душу населення) у штаті Каліфорнія (США). Зате кількість ДТП там одне з найнижчих. Бо дуже часто виникають пробки та швидкість машин мінімальна.
Цікавий спосіб боротьби з пробками існує в Лос-Анжелесі. Він називається «Carpool». Через оголошення в інтернеті люди знаходять компанію для подорожей, щоб заощадити на пальному і дорожніх зборах. Сусіди та колеги по офісу використовують спільно одну машину для поїздок на роботу. Популярність цього способу пересування поступово зростає. Адже в Лос-Анжелесі для легкових автомобілів із завантаженням більше однієї людини виділяють особливі смуги руху, які дозволяють об'їжджати дорожні затори в години пік.
Одного разу в Парижі нальотчик пограбував банк і спробував сховатися через діловий центр міста. Але ... застряг в автомобільній пробці, де і був схоплений поліцією.
Це сталося в Міліні. Грабіжники напали на банк, взяли 100 тис $ і почали тікати. Поліція кинулася в погоню. Щоб відв'язатися від неї, грабіжники знайшли чудове рішення. Викинули на дорогу кілька жменею купюр. Натовп кинувся їх збирати і створили непрохідну пробку для поліцейських машин.
Кілька років тому в Швеції виданий молитовник для шоферів. Згідно цій книзі, потрапивши в дорожню пробку, слід молитися ... про терпіння.
У Лондоні для позбавлення від пробок зробили платний в'їзд до центру міста (цілих 8 євро). Що цікаво, машини, що працюють на екологічному паливі там звільнені від оплати. Спеціальна система відстежує номери машин і фіксує їх, а потім виставляє рахунок автолюбителям.
Японці, слідуючи своїй ідеології постійних поліпшень, нічого екзотичного не винаходили. Вони просто методично будували дороги і розв'язки, які покривають, іноді в п'ять шарів, територію Великого Токіо. Після цього японці охопили все побудоване супутниковою навігацією, системами регулювання руху і поєднали дороги зі швидкісними автобанами. Тепер їм нічого не залишилося, крім того, що робити якомога більш комфортні автомобілі, щоб стояти в них в пробках.
Пробки вперше виникли в Римі. Тому саме італійці вважаються прабатьками вуличних пробок! До речі, зараз у Римі в робочий час взагалі заборонено в'їжджати в центр міста на особистому автотранспорті. Від цього правила звільнені лише ті, хто живе в центральній частині міста.
Рекорд: найдовша пробка була зафіксована у Франції в 1984 році. Автокавалькада, розтягнулася на 100 км. Причому дорожня поліція не робила ніяких дій, щоб ліквідувати затор. Для поліції краще пробка, ніж аварії через великі швидкості.
В Афінах для позбавлення від пробок ось вже 25 років діє цікава система! Машини, номери яких закінчуються парним числом, можуть їздити по парних числах місяця, а непарних навпаки. Правило діє тільки в робочі дні. Це правило призвело до того, що 44% афінських сімей володіють двома машинами з різними номерами, а то й трьома. Жителі зізнаються, що купили машини саме для того, щоб уникнути обмежень.
У Мельбурні (Австралія), тільки 7% городян пересуваються на громадському транспорті. Інші жителі воліють автомобілі. Потужна дорожня мережа, природно, не може впоратися з такими потоками. Тому влада вирішила побудувати в межах міста мережу платних швидкісних шосе.
У столиці Бразилії (Сан-Паулу) у годину пік понеділка на вулиці заборонено виїжджати машинам з номерами, що закінчуються на 1 і 2, по вівторках на 3 і 4 і т.д. Проте, поліція не в змозі контролювати це обмеження.
У Рекьявіке народився «Всесвітній день без автомобіля». У минулому році цей день відзначали півтори тисячі міст у 40 країнах світу. Способи проведення «антиавтомобільного дня» найрізноманітніші: зазвичай перекриваються вулиці і проходять велосипедні демонстрації. Іноді забороняють рух автомобілів у всьому місті або в якійсь його частині. Тоді всі їздять на велосипедах, роликах або на громадському транспорті. Мета цих заходів показати, наскільки краще вільніше, гарніше і чистіше може бути місто без автомобілів.
29.10.2011