Гонки на економічність: 3700 км на літрі етанолу
У Німеччині пройшли незвичайні перегони, в яких переможцями стали не швидкі, а самі економічні автомобілі.
Фінальний етап змагань Shell Eco-marathon пройшов 26-28 травня на німецькому треку EuroSpeedway Lausitz. Тут не було ні звичного для автоспорту реву моторів, ні зашкалюючих швидкостей. У гонках взяли участь тихохідні футуристичні капсули на колесах і схожі на звичні мікролітражки автомобільчики, які виступали відповідно в категоріях прототипів і міських концептів. Проте швидкість тут і не потрібна - у марафоні перемагали ті, хто досяг мінімальної витрати палива або електрики.
Вперше в цьому році організатори заходу розділили транспорт з двигунами внутрішнього згоряння, що працюють на безпечному для навколишнього середовища паливі, і з електромоторами, які живляться від акумуляторів, водневих паливних елементів або сонячних батарей.
Нинішнім утримувачем рекорду економічності в класі паливних двигунів - команді Microjoule з французького технічного коледжу La Joliverie - вдалося побити власне минулорічне досягнення. Тепер їх прототип витрачає 1 л етанолу на 3 688 км.
Учасники mecc-Sun з Міланського технічного університету (Італія) встановили рекорд для машин на сонячних батареях: 1 108 км на 1 кіловат-годину енергії. А молодим інженерам з Нантського університету (Франція) вистачило б такої ж кількості енергії на 590 км, що зафіксовано як досягнення для електромобілів, що працюють на водневих паливних елементах.
У мінімізації викидів вуглекислого газу найбільших успіхів досягли Team proTRon з Німеччини (2 г/км, категорія міських концептів) і австрійці з TERA TUGraz (0,55 г/км, прототипи).
Всього в змаганні брали участь 187 команд з 24 країн. Призи були швидше символічними - € 800 або € 1 000. Європейській частині турніру передував американський етап, а змагання для держав Азії пройдуть з 6 по 9 липня в столиці Малайзії Куала-Лумпурі.
02.06.2011