Нові омивачі
Французький концерн Valeo пропонує новий омивач лобового скла під назвою AquaBlade. Що це таке?
Піонером застосування штатних омивачів лобового скла була американська компанія Studebaker в 1937 році. З тих пір конструкція омивача майже не змінилася: бачок, насос (ручний або електричний), з'єднувальні трубки і пара форсунок на капоті або в підстави лобового скла. Зберігаються і недоліки: нерівномірна подача рідини, недосконалий алгоритм, що викликає її надмірну витрату, і можливість потрапляння "омивайки" в салон через прочинені вікна чи люк у даху.
Зараз французи з Valeo пропонують скомпонувати щітку склоочищувача, її спойлер і форсунки в єдиний вузол - порожнистий повідець "двірника" одночасно служить трубкою для подачі рідини всередину спойлера. По всій його довжині виконано безліч отворів, через які рідина розпилюється прямо в "робочу" зону - безпосередньо перед "лезом" склоочисника. Завдяки цьому AquaBlade дуже економічний, що дозволяє скоротити розміри і масу заправного бачка - в середньому близько двох кілограмів на автомобіль. Скло змочується якраз там, де працює щітка, що зменшує абразивний знос. А якщо доповнити двірники електронним управлінням, то рідина буде подаватися на скло тільки під час прямого (робочого) ходу щіток. І, звичайно, попадання струменя в салон зовсім виключено!
За минулий рік французи довели новинку до робочих кондицій і переконали кількох європейських автовиробників в її перевагах. Правда, серійне застосування подібного омивача вимагає деяких змін в конструкції автомобілів, тому AquaBlade з'явиться на ринку не раніше 2012 року.
20.12.2010