Першому у світі мотоциклу виповнилося 127 років
127 років тому німецький інженер Готліб Даймлер отримав патент на перший мотоцикл в світі, який був продемонстрований в листопаді того ж року.
Апарат спочатку був запатентований як «Віз для верхової їзди з гасовим двигуном», такого терміну як «мотоцикл» тоді ще не існувало, але саме їм за сукупністю ознак він був і є. 29 серпня 1885 самохідний транспортний засіб під назвою Reitwagen увійшло в історію як перший мотоцикл в світі від Даймлера. Він був побудований в 1885 році власне Готлібом Даймлером, а також Вільгельмом Майбахом і захищений патентом № 36423. Взагалі спочатку цей «візок для верхової їзди» був спроектований для випробування інноваційного на той час двигуна внутрішнього згоряння, розробленого Даймлером і Майбахом разом. Це був перший у світі працездатний чотиритактний бензиновий мотор. Роботу над ним компаньйони почали ще в 1882 році, але успіх прийшов тільки в кінці 1883 року, коли інженерам таки вдалося створити стабільно працюючий агрегат. У нього був один вертикальний циліндр об'ємом 264 куб.см., він був оснащений поплавковим карбюратором конструкції Майбаха, в якості запалювання виступала гартівна трубка.
Двигун розкручувався до 600 оборотів в хвилину - нечувана на ті часи швидкість, і розвивав потужність в 0,5 к.с. Але найголовніше - він був неймовірно компактний для свого часу. На цей двигун 16 грудня 1883 Готліб Даймлер отримав патент № 28022. Трохи пізніше був побудований і власне сам мотоцикл.
Взагалі спочатку передбачалося, що основою для інноваційного мотора стане традиційне для автомобілів (а в той час - возів) стійке чотириколісне шасі, але потім з якихось міркувань інженери передумали, і створили одноколійну конструкцію з маленькими коліщатками з боків для підтримки рівноваги. Не рахуючи цієї тонкощі, апарат був побудований за звичною нам мотоциклетної схемою - складова просторова рама, усередині неї двигун, спереду рульова колонка, пряме кермо. Двигун був пов'язаний із заднім колесом ремінною передачею. Для того, щоб рушити з місця, треба було варіювати силу натягу двох ременів - таке просте фрикційне зчеплення. Для гальмування потрібно було притиснути до шківа заднього колеса спеціальну дерев'яну колодку - зараз це б називали трансмісійним гальмом. Матеріалом для рами і коліс послужило дерево. Важив Reitwagen на подив небагато - всього 90 кг і міг розігнатися до 12 км/год.
Якщо Reitwagen виявився першим у світі мотоциклом, то першим байкером став 17-річний Пауль Даймлер, син Готліба Даймлера. 18 листопада 1885 Пауль відправився в 12-кілометровий тест-райд з Каннштатта до Штуттгарта, і успішно подолав цю відстань. Прислухаючись до порад нащадка і за сумісництвом тест-пілота, Даймлер за зиму 1885-1886 років удосконалив двигун і забезпечив його 2-швидкісною коробкою передач.
На жаль, оригінальний мотоцикл загинув при пожежі в 1904 році, коли згоріла історична майстерня Даймлера.
31.08.2012