Україна жене дизельне паливо з сала

 Головний національний продукт, схоже, під загрозою зникнення.
І на такому тлі українські вчені ставлять дивовижні досліди.
У заводському цеху на околиці Дніпропетровська приємно пахне будинком - смаженою картоплею з салом.
 Юрій Сухенко, професор Національного аграрного університету України: "Після очищення маса надходить в реактор, проходить реакція і потім паливо зберігається в ємностях".
Місцеві винахідники після експериментів з водоростями та ріпаком навчилися отримувати дизельне паливо з головного національного українського продукту. Сало потрібно свіже, вчать винахідники. Зі старого палива буде значно менше.
У середньому з кілограма сала виходить літр якісного біодизеля. Він відповідає всім європейським стандартам, пишаються вчені. Ще кілька років тому заливати в бак взимку це пальне було ризиковано - при +8 воно загусає і перетворювалося на смалець. Водіям доводилося розтоплювати жир за допомогою паяльних ламп.
Але зараз українські вчені для незвичайного біодизеля розробили спеціальну домішку. При додаванні депресантів на паливі з сала можна буде їздити круглий рік.
Процес приготування дизельного біопалива зі свинячого сала - це ціла кулінарна наука. Спочатку головний національний український продукт потрібно подрібнити, потім додати гліцерин, сірчану кислоту та інші хімічні інгредієнти. У такому вигляді ця маса повинна простояти кілька діб. І тільки після цього з неї можна отримати екологічно чисте паливо. У готовому вигляді воно дуже схоже на оливкове масло з приємним запахом. Цю рідину вже сміливо можна заливати в бак автомобіля.
Паливо з сала калорійне і, як кажуть тут, корисне для двигуна: всі деталі після використання біодизеля блищать як нові. До того ж витрата палива з тваринних жирів майже на 10% економічніше того, що приготоване з рослинних.
В Українському інституті свинарства про сало і його корисних якостях можуть розповідати годинами. З 11 порід свиней, які розводять у країнах СНД, 6 розробили полтавські вчені. Академік Валентин Рибалко, дізнавшись про те, що з сала тепер виробляють паливо для автомобілів, засмутився.
Валентин Рибалко, головний науковий співробітник Інституту свинарства ім. А.В. Квасницького: "Дуже шкода, особливо коли людям не вистачає їсти, і використовувати його як біопродукти, я вважаю, не розумно. Сало потрібно використовувати за призначенням".
Але якщо надійде замовлення, визнається академік, він особисто візьметься за розробку особливої, сальної породи свиней. Адже паливо з тваринних жирів, по-перше, не забруднює навколишнього середовища, а по-друге, їздити на салі навіть патріотично.

14.12.2010

<< На автомобілі якого кольору небезпечніше їздити?  |  Світ стає тісніше ... >>


рекламный баннер


рекламный баннер 300 на 250