Ядерні авто зможуть об'їхати Землю на грамі торію
Американський дослідник розробляє фактично вічний двигун, з яким автомобілям не буде потрібна дозаправка.
У 2009 році компанія Cadillac представила досить незвичайний концепт автомобіля, який працює не на бензині чи електриці, а на енергії, одержуваної в ході ядерної реакції. У концепті були встановлені паливні комірки з торієм, але при цьому ядерний реактор як такий в ньому був відсутній.
До появи таких машин на дорогах світу ще дуже багато часу, але дослідник Чарльз Стівенс (Charles Stevens), науковий співробітник американської компанії Laser Power Systems, вважає, що їх ера настане швидше, ніж ми думаємо. Стівенс вже трудиться над створенням прототипу автомобіля, що працює на торії, але використовує зовсім іншу технологію отримання енергії в порівнянні з тією, що була застосована в концепті від Cadillac. У проекті вченого фігурує лазер високої ефективності MaxFelaser, який сам по собі працює на цією ж радіоактивною речовиною.
Згідно статті, опублікованій Чарльзом Стівенсом в одному з наукових журналів, промінь лазера MaxFelaser перетворює воду на пару, яка, в свою чергу змушує обертатися турбіни. Під час обертання ті виробляють електроенергію. Вся ця система може виробляти 250 кВт енергії, що еквівалентно 355 к.с. При цьому важить вона близько 227 кг і може поміститися під капотом автомобіля.
Як порахували в Laser Power Systems, солі на основі одного грама торію можуть замінити 7500 літрів бензину з високим октановим числом, що дозволило б двічі об'їхати навколо Землі по екватору. При масовому видобутку (недавно на Півночі Індії було виявлено величезне родовище цього металу), торій коштуватиме у багато разів менше урану.
Багато вчених-ядерники вважають, що торій - це куди більш якісний джерело енергії в порівнянні з ураном. При цьому він менш радіоактивний, а його родовища багатші і зустрічаються частіше. Торій проходить випробування в Китаї як потенційне палива для ядерних реакторів. Однак стаціонарні АЕС з великою площею - це одне, а набагато більш компактні засоби пересування - зовсім інше, і зменшення розмірів систем, що використовують торій як джерело енергії, може бути не таким простим, як описує Чарльз Стівенс.
На даний момент вчений не представив жодних фотографій або результатів своїх досліджень. Його лазер MaxFelaser був сконструйований в 1985 році, і зараз він працює над його з'єднанням з модифікованою турбіною Тесла і генератором власного виробництва. Чарльз Стівенс поки не встановив дату завершення робіт над першим прототипом. Судячи з повідомлень, залишеним вченим на різних наукових форумах в глобальній мережі, він рекламує цю свою розробку протягом багатьох років. При цьому він стверджує, що світовий автопром може повністю перейти на використання торію протягом двох років.
Параноїкам, стурбованим тим, наскільки шкідливим є такий агрегат, Стівенс відповідає, що торій-дуже слабкий радіоактивний елемент, випромінювання якого повністю блокується алюмінієвим листом. Зробити з торієвого мотора атомну бомбу теж не вийде.
Технологія, розроблена в Laser Power Systems, вже цілком працює, а не тільки існує на папері. Залишилося тільки створити безпечний автомобільний двигун і провести успішні випробування. Питання лише в тому, чи не «зарубають чи на корені» цей проект автовиробники і нафтотрейдери.
06.09.2011